Između avangarde i algoritma Diskografski povratak Jelene Karleuše obilježen je kontradiktornim težnjama i tenzijama koje, pored glazbenog, oblikuju i kontekst njezina javnog angažmana. piše: Dinko Kreho
Premalo, prekasno i površno "It's Pablo-matic" se zapravo čini kao dvije različite izložbe – mali nastavak na Gadsbyn stand-up o Picassu, i gotovo odvojena izložba o feminističkoj umjetnosti dvadesetog stoljeća. piše: Vlado Vince
Onkraj svijeta Ovogodišnji Porečki annale, suočen s prestravljenosti ovim svijetom, odgovara stvaranjem drugačijih svjetova kako bi otvorio nove poglede, odnosno kako bi pokušao pronaći novu artikulaciju problema. piše: Irena Borić
Medijsko zatvaranje kruga Video radovi ističu se kao provodni moment umjetničke prakse Sanje Iveković koja od ranih sedamdesetih, kroz različite teme i postupke, preispituje rastuću ulogu slike u informacijskoj domeni. piše: Iva Rosandić
Jutro donosi kraj Time što ne zalazi u kompleksnost problema mladenačke autodestruktivnosti i nihilizma, predstava "Ljubav u afteru" sudjeluje u njihovoj romantizaciji i estetizaciji. piše: Mihael Željko Crnčec
Vrlo ozbiljna igra sa sustavom umjetnosti Rad Sanne Helene Berger istovremeno predstavlja zadovoljavanje zahtjeva visoke, institucionalne umjetnosti i njeno suptilno iznevjeravanje. piše: Gregor Sirotić Marušić
Što je (p)ostalo od interaktivnog kazališta? Uz rupičast scenarij koji pretpostavlja da je čovjek čovjeku uvijek vuk, “Point Nemo” pokazuje i da autori i izvođači interaktivnog kazališta trebaju biti spremni da se u predstavi doista može dogoditi bilo što. piše: Lucija Klarić
Handke protiv neimenovanih Srba Što nam slučaj Handke (i predstava koja se njime bavi) mogu kazati o moći, granicama i odgovornosti umjetnosti? piše: Diana Meheik
Eros praznine "Agenda" projicira prilično sumračnu viziju suvremenog umjetničko-izvedbenog univerzuma kao prostora bitne usamljenosti i ograničenih moći komunikacije s vlastitom i tuđom praksom. piše: Ana Fazekaš
Biofikcija kao sentimentalni kič Didaktičko-politička ambicija predstave "Turingov stroj" ostaje nerealizirana jer oni ljudi koji bi od nje nešto mogli dobiti nisu došli. piše: Mihael Željko Crnčec
Načini bivanja mimo pucačine Posebnost je dokumentarca "Knit's Island" u tome što je snimljen u online svijetu fiktivne post-sovjetske zemlje, gdje je tajanstvena zaraza stanovnike pretvorila u zombije. piše: Irena Borić
Visoko kontrolirano razotkrivanje Četiri koncertne večeri kojima je ZEZ obilježio desetu godišnjicu djelovanja podigle su ljestvicu očekivanja i opravdale poziciju festivala na domaćoj eksperimentalnoj sceni. piše: Dijana Grubor
Nejednakost jednakih "Sve što jedna država želi" vodi gledatelje u obilazak imaginarne države Malembezije i navodi na postavljanje pitanja o liberalnom ustrojstvu država koje već postoje. piše: Diana Meheik
Izgubljeno u pretvorbi Zbog činjenice da je to posljednja izložba u Galeriji Nova, "Viva La Transicion!" dobila je još jednu, iako neizgovorenu, dimenziju interpretiranja. piše: Irena Borić
Društvena koreografija iza rasplesanog pročelja Bakalov "Vitić pleše" oda je aktivnom suživotu, solidarnosti i ideji da je zajednica činitelj prostora, ali i živa studija hrvatske realnosti u dobro poznatom koktelu klijentelizma, nemara i neprofesionalnosti. piše: Andrea Stanić
Iskustvo prepoznavanja i iskustvo praznine Omnibus "Osam poglavlja" predstavlja iskustva i izazove koje društvo stavlja pred žene svih generacija, birajući pritom “srednji put” i zanemarujući moguće varijacije, devijacije i margine. piše: Dora Sivka
Snovi su uvijek kolektivni Izložbom "Snovi koje zovemo svojima" Jasmina Cibic intervenira u arhive Pokreta nesvrstanih, istražujući procese protokolarnog darivanja i njihove simboličke sublimacije kulturnih politika. piše: Bojan Dmitrović Krištofić
Prilog obrani dosadnih mama Po čemu je umjetnost bliska majčinstvu i koliko se, s druge strane, majka i umjetnica razlikuju? Mogućnosti odgovora su mnogobrojne. piše: Diana Meheik
Prošireno poimanje prirode Na tragu obračunavanja s vizualnim kodovima antropocena, izložba "Kako gledati Prirode? – Umjetnost i kapitalocen" poziva na stvaranje drugačijeg narativa o odnosu čovjeka i prirode. piše: Irena Borić
Suspenzija emocije Poput pljesnive torte koju nam patrijarhat i kapitalizam zajedno serviraju, nizanje priča u 'Mom mužu' kaleidoskopski akumulira (gledateljski) osjećaj mučnine. piše: Marija Andrijašević
Šetnja kroz uspomene i maglovite pejzaže Sve projekcije 'Pejzaža' doimaju se poput pokretnih fotografija koje navode na promatranje gibanja i prepuštanje kontemplaciji. piše: Lucija Radenić
Umjetnost u okvirima marketinga Ni peta inačica Festivala svjetla Zagreb, unatoč obilnom financiranju, ne izlazi iz površnih marketinških okvira. piše: Renata Šparada
Fungalna apokalipsa kakvu nismo ni znali da trebamo Teško je, a i u konačnici potpuno bespotrebno, odgovarati na pitanje što bolje - original ili adaptacija, knjiga ili film, igra ili serija. piše: Lucija Klarić
Ples između Jave i Sna Nepretenciozna i uvelike okrenuta vlastitim mislima i užicima, predstava je lijepo i ugodno izvedbeno iskustvo slobodne kontemplacije i lakog humora. piše: Ana Fazekaš