Prekomisliti izvedbu U izvedbenom predavanju "Don't carry the world upon your shoulders" autorice i izvođačice Martine Tomić, prevođenje i "overthinking" postaju dramaturški pogon radnje i pokreta. piše: Petra Pleše
Zločini koji ostaju neizmjereni Iako se čini da Savić-Gecanova intervencija na Dotrščini ne operira institucijom umjetnosti jer nastaje u javnom prostoru i u okviru inicijative koja čvrsto stoji u aktivizmu - bijela kocka ipak je prisutna. piše: Ana Kutleša
Lov na začudno Pet domaćih filmova uvrštenih u natjecateljski program "Refleksi" u okviru 21. izdanja festivala 25 FPS, presjek su različitih preokupacija kolektivnom odgovornošću, ekologijom, snovima i maštom. piše: Lucija Furač
Fusnotama protiv zaborava Joe Sacco, autor poznat po strip-novinarstvu, u knjizi "Footnotes in Gaza" traga za preživjelim svjedocima masakra koje je izraelska vojska počinila tijekom prve okupacije Gaze 1956. godine. piše: Nikola Đoković
Kazalište koje ne šuti Predstava o izraelskim napadima u Gazi, "Inkubator" u režiji Olivera Frljića i produkciji Slovenskog mladinskog gledališča, potrebnija je Berlinu, Zagrebu i Beogradu nego Sarajevu, gdje je gostovala. piše: Gordan Duhaček
Tišina koja nestaje u eksploziji U novom albumu "2018-2023" zagrebačkog benda Peach Pit, glazba obiluje neočekivanim promjenama tempa, pozicionirajući ga u "antistreaming" kategoriju. Može li danas išta biti više punk? piše: Karlo Rafaneli
Ljubav u doba kapitalizma Iako se "Materialists" predstavlja kao romantična komedija, drugi film redateljice Celine Song daleko je kompliciraniji uradak koji ljubavne odnose propituje kroz prizmu materijalnih uvjeta života. piše: Barbara Pleić Tomić
Štivo koje pokreće tijelo "Koreografov priručnik" Jonathana Burrowsa knjiga je koja razigrano pristupa procesu stvaranja, potičući na kreativnost i izvan granica medija i profesionalne umjetničke prakse. piše: Ana Fazekaš
Arhiv jednog zaborava Publikacija "(Ne) vjeruj pripovjedaču" raspliće slojevitu priču o potisnutoj prošlosti i politički kuriranoj stvarnosti koja ne skriva samo kulturno nasljeđe, već i osobna i kolektivna sjećanja. piše: Dario Dunatov
Žene, radost i odjebi! Knjiga "Žena, život, sloboda", koju potpisuje Marjane Satrapi uz niz ilustratora_ica i stručnjaka_inja, donosi glasove iranskog pokreta za prava žena čije se poruke otpora ni danas ne stišavaju. piše: Julija Savić
Jesu cure cure jer cure? U stripu “Cure” autorice i ilustratorice Hane Tintor, svakodnevica i njezine banalnosti prikazane su kroz prizmu šarmantnog humora, nenametljive empatije i zdrave doze autoironije. piše: Marija Skočibušić
Tiranija pametnog, urnebesnog i znatiželjnog U izvedbi trupe OvoOno pred nas se zaigrano, posvećeno i bez fige u džepu postavlja apsurd Jarryjeva "Kralja Ubuja" stotinu i nešto godina poslije: apsurd kao kritika, ali i apsurd kao posljedica naše potrage za smislom. piše: Marija Andrijašević
Trilogija krležijanskog pederluka Prožete humorom i vještim vladanjem slojevitom građom, prepune apsurdnih obrata i "škandala", temeljene na nepresušnom entuzijazmu, predstave Teatra K. za ovu su kritičarku spasile kazališnu sezonu. piše: Karla Kostadinovski
Spora i introvertirana radikalnost "Ultra slow party" je glazbeni projekt i manifest Maje Milić u kojem ideja sporosti otvara prostor za eksperimentalni odmak od elektronike kakvom dominira klupska scena. piše: Timna Bjažević
Prikazi ljubavi, otpora i prisutnosti Izložbe "24 BACI" i "Sapphic Sessions", predstavljene na pulskom Mjesecu ponosa, pokazuju i slave nježnost, ranjivost i hrabrost queer ljubavi i seksualnosti. piše: Lucas Legović
Okljaštreni potencijal kazališta Predstava "Lijepi interijeri: Zagreb" zadire u temu ratnih trauma i progona, ali usprkos virtuoznim glumačkim izvedbama, propušta identificirati političke uzroke problematike koja je i danas aktualna. piše: Goran Pavlić
Umjetnost, to je fluid Serijom izložbi i događanja u stanu u Tomašićevoj 12, projekt "Tko je Elsa Fluid" Umjetničkog paviljona isprepliće kolektivno sjećanje, spekulativne narative i zagrebačku kulturnu topografiju. piše: Bojan Dmitrović Krištofić
Sjećanje kao politički čin Na Subversive Festivalu predstavljen je rad redateljice Jocelyne Saab koji dokumentira desetljeća ratnih stradanja u Libanonu, dok istovremeno ocrtava kontrapovijest koja tek treba biti otkrivena. piše: Iva Brižan
Distopijska sadašnjost Radovi Dashe Iline humoristično i britko rasvjetljavaju pozadinske mehanizme nadzornog kapitalizma – sustave moći, alate nadziranja, kao i obrasce ponašanja homo digitalisa. piše: Glorija Mavrinac
Što rade umjetnice? Problematizirajući sustave brige koji perpetuiraju društvene nejednakosti, pop-up frizerski salon umjetnice Jelisavete Rapaić zadire u pitanja društvenih normi i nametnutih uloga u umjetnosti i izvan nje. piše: Lucija Klarić
Kontroverze koje nas (ne)dodiruju Program "Kontroverzni Dox" okupio je niz filmova koji problematiziraju ulogu i djelovanje muškaraca u svijetu koji postaje sve opasnije mjesto za život. piše: Filip Kučeković
Cirkus u vakuumu Suvremeni cirkus, u Splitu kao i drugdje u Hrvatskoj, bori se s nedostatkom prostora, a Festival neobičnih obitelji uporno traži načine kako da ga približi publici i oko njega izgradi zajednicu. piše: Dora Komenda
Dvije strane ratne stvarnosti Filmovi Olhe Zhurbe i Mashe Chernaye problematiziraju rat iz perspektive mlađe generacije – jedan dokumentira ukrajinsko iskustvo dok drugi bilježi rusko, ali s jasnim antiratnim stavom autorice. piše: Lucija Furač
Izgubljeni dječaci "Adolescence" uspješno prikazuje nespremnost i nesposobnost društva – od policije i socijalnih službi do nastavnika i roditelja – da prepozna i spriječi opasni utjecaj pripadnika manosfere na mlade. piše: Dunja Plazonja