Šestodnevna konferencija Modernizam, socijalizam i vizualne umjetnosti (Modernity, Socialism and the VisualArts) u organizaciji Umjetničkoga arhiva Beeskow i Sveučilišta u Utrechtuodržava se na brodu koji putuje iz Berlina prema Gorzówu u Poljskoj, posjećujući lokacije, arhive i institucije koje su povezane s hladnoratovskom kulturom i poviješću umjetnosti. Ovakav način održavanja konferencije simbolizira prelaženje nacionalnih, disciplinarnih i vremenskih granica, te pokušava spojiti paralelne i divergentne europske povijesti. Na taj način sudionici konferencije ispituju uvijek prisutnu polemiku oko nekadašnjeg sukoba zapadnjačkog modernizma i sovjetskog socijalističkog realizma.
Naime, ova opozicija jedan je od primjera politički motiviranog procesa pojednostavljivanja umjetnosti i kulture. Upravo inzistiranje na jednodimenzionalnom promatranju zapadnjačke i socijalističke umjetnosti, odnosno neosporivom postojanju njihovih posebnosti i devijacija, otvara neka od pitanja kojima se konferencija bavi. U pitanje se dovode sami koncepti modernizma i socijalističkog realizma, njihovo pozicioniranje prema modernitetu, zanemareni aspekti hladnoratovske kulture, kao i uloga samih arhiva i muzeja u mogućoj reinterpretaciji europskog umjetničkog svijeta prije pada željezne zavjese.
Konferencija se održava od 6. do 11. listopada, a među brojnim sudionicima vrijedi izdvojiti Marlene Heidel, Claudiu Jansen, Uruslu Lücke,Joesa Segala te Niku Radić koja je u berlinskoj Akademie der Kunste izvela performans Slučaj Nede Kovačević (The Case of Neda Kovačević) povodom otvorenja šestodnevne konferencije. Detaljan program i popis sudionika možete pronaći ovdje.