Uzvratni udarac

Vijeće Filozofskog fakulteta u Zagrebu na sjednici održanoj 30. lipnja donijelo je odluku da od 6. srpnja obustavlja studijski proces.

akad_solid_prosvjed_480

Peripetije oko novih prijedloga zakona o sveučilištu, visokom obrazovanju i znanosti ne smiruju se mjesecima. Dok veći dio akademske zajednice u potpunosti odbacuje nove prijedloge spomenutih zakona, Vlada ih šalje u saborsku proceduru. Na ovo ignoriranje akademska je zajednica odlučila poduzeti drastične mjere – obustaviti studijski proces –  s čime će krenuti od 6. srpnja

U izjavi za javnost Fakultetsko vijeće Filozofskoga fakulteta u Zagrebu podsjeća “relevantne državne institucije te akademsku i širu javnost da je nizom svojih odluka argumentirano upozoravalo na neprihvatljivost zakonskih prijedloga i načina na koji se oni nameću usprkos argumentima akademske zajednice i otporu uvjerljive većine sveučilišnih, znanstvenih i drugih institucija. Vijeće je stoga u više navrata zahtijevalo potpuno odbacivanje nacrta prijedloga zakona.”

Kako otpor akademske zajednice do sada nije imao nikakva učinka, već je Vlada Republike Hrvatske 21. lipnja 2011. uputila prijedloge zakona u saborsku proceduru, u izjavi su najavljeni sljedeći koraci o kojima je odlučeno na  sjednici održanoj 30. lipnja 2011: 

1. Obustavlja se studijski proces u svim vidovima od srijede, 6. srpnja 2011, sve dok se prijedlozi zakona ne povuku iz saborske procedure, odnosno za vrijeme zasjedanja Sabora.

2. Predlaže se Senatu Sveučilišta u Zagrebu da na svojoj sjednici 5. srpnja 2011. donese odgovarajuću odluku o obustavljanju studijskoga procesa u svim vidovima do povlačenja prijedloga zakona iz saborske procedure, čime se Vijeće Filozofskoga fakulteta priklanja već iznesenim prijedlozima Pravnog i Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

3. Predlaže se da se, nakon povlačenja zakona iz saborske procedure, u dogovoru državnih i akademskih čimbenika formiraju šire stručne radne skupine koje bi radile na strateškim osnovama i zakonskim rješenjima reforme sustava znanosti i visokog obrazovanja.

Izvor: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Objavljeno
Objavljeno

Povezano