Ovogodišnji program proširenog filma Expanded Cinema predstavlja četvero europskih umjetnika koji pomiču granice audiovizualnog izraza inovativnim korištenjem tradicionalnih tehnika i alata. Program počinje u četvrtak, 25. rujna u 22 sata audiovizualnim performansom Covex nizozemskog dvojca koji čine vizualni umjetnik Joris Strijbos i skladateljica i zvukovna umjetnica Yamila Ríos. Izvedba uživo na violončelu čiji je domet proširen dodavanjem senzora na tijelo instrumenta stvara kompleksno tkivo buke koje se proteže od brzih i kaotičnih fragmenata do harmoničnog i jednoličnog brujanja, da bi s padom tempa do izražaja naposljetku došao prepoznatljivi zvuk glazbala. Na vizualnom planu, precizno ispaljivanje laserskih zraka kroz niz prozirnih predmeta stvara “točkasti uzorak” koji rezultira apstraktnim krajolicima boja i oblika u stanju neprestane mijene i pokreta.
U petak, 26. rujna u 22 h na redu je program Let Your Light Shine koji predstavlja pet recentnih kratkometražnih filmova britanske eksperimentalne animatorice Jodie Mack: New Fancy Foils, Undertone Overture, Dusty Stacks of Mom: the Poster Project, Glistening Thrills i Let Your Light Shine. Filmovi su ručno rađeni tehnikom kolaža uz pomoć recikliranih materijala i pronađenih predmeta kojima se nastoji osvijestiti poveznica između apstrakcije likovne umjetnosti i grafičkog dizajna masovne proizvodnje. Rezultat je psihodelični rock mjuzikl, istovremeno intiman, šarmantan i stadionski spektakularan.
U nedjelju, 28. rujna u 20 sati austrijski avangardni filmaš Peter Kubelka, jedan od najznačajnijih autora u povijesti eksperimentalnog filma, predstavit će svoj posljednji rad Monument Film. Riječ je o dvostrukoj projekciji njegovih filmova Arnulf Rainer (1960.) i Antiphon (2012.) koji će biti prikazani jedan pokraj drugoga i jedan preko drugoga, sa slikama koje se preklapaju. Svaki od filmova sastoji se od 9216 kadrova na ručno obrađenim 35mm vrpcama. Kubelkin prijelomni rad Arnulf Rainer, nazvan po njegovu prijatelju slikaru, sveo je film na četiri osnovna elementa: svjetlo, tamu, zvuk i tišinu. Četrdesetak godina kasnije, revoltiran digitalizacijom koja je okončala stogodišnju prevlast analognog filma, Kubelka stvara njegov antipod: svi crni kadrovi iz Rainera u Antiphonu su bijeli i obratno, svi zvučni dijelovi nijemi i obratno. Monument Film Kubelkin je spomenik analognom filmu i čin pobune protiv procesa koji je nazvao “neprijateljskim preuzimanjem” analogne kinematografije od strane digitalnih medija. Festival 25 FPS s velikim će zadovoljstvom po drugi put ugostiti umjetnika koji je Zagreb posjetio i 2010. godine kada mu je Festival priredio retrospektivu popraćenu dragocjenim predavanjem pod nazivom Metric Cinema.