KONTEJNER organizira četvrto izdanje eksperimentalnog zvučnog ciklusa Gibanja, koji će se održati od 20. do 25. svibnja u prostoru kolektiva (Odranska 1/1) i u Močvari. Ovogodišnje izdanje ciklusa predstavit će 14 uzbudljivih nastupa glazbenika_ica i istraživača_ica zvuka te jednu filmsku projekciju, a kustosica programa je muzikologinja Davorka Begović.
Gibanja počinju u ponedjeljak 20. svibnja u 19 sati u Kontejneru improvizacijom najmlađeg sudionika ovogodišnjeg festivala, devetogodišnjeg Rija Sinkauza. Rio će na ksilofonu i bubnjevima nastupiti u duetu s glazbenikom i ocem Nenadom Sinkauzom na gitari i elektronici. Program se nastavlja prostorno-zvučnim istraživanjem u kojem Stijn Demeulenaere (živa elektronika), gitarist Primož Sukič i udaraljkaš Ruben Orio istražuju zvučni identitet Kontejnera i njegova okruženja, koristeći sam prostor kao dio instrumentarija. Večer će zaključiti dvije švicarske saksofonistice, eventuell., koje svojim elektroakustičkim kompozicijama i audiovizualnim radovima predstavljaju istraživanje mnogostrane prirode tišine, te razlika između auditivne i vizualne percepcije.
Drugi dan Gibanja, utorak, posvećen je višekanalnoj glazbi, a u Kontejner donosi dvije recentne narudžbe pariškog Ina GRM – Groupe de Recherches Musicales: djelo za bubnjeve i višekanalnu snimku bubnjeva Alexandrea Babela te ambijentalno djelo za violončelo i višekanalnu vrpcu Judith Hamann. Višekanalnu elektroničku kompoziciju izvest će i predstavnica austrijske eksperimentalne scene Ursula Winterauer, nakon čega slijedi DJ set omiljenih pjesama Miodraga Gladovića, na rubu ambijentalnog zvuka i plesne ritmike, miksano u ambisonic formatu.
Treći dan Gibanja, srijeda, donosi glazbu drugačijih instrumenata: koncert Jasne Veličković na Veliconu, instrumentu koji je sama osmislila i izgradila, odnosno elektroničkom sustavu koji se sastoji od magneta i metalnih predmeta koje pokreću zavojnice, te koncert trija Blasco / Voutchkova i Annette. Radi se o jedinstvenom spoju instrumenata u kojem Biliana Voutchkova koristi glas i violinu, specifična načina izvođenja, a Marche Blasco svira na Annette, 3D pisaču koji je sama izgradila. Večer zatvara mlada eksperimentalna glazbenica u usponu, Abigail Toll, s ambijentalnim, elektroakustičnim drone nastupom.
Program četvrtog dana Gibanja, 23. svibnja, održava se u klubu Močvara, a počinje poetičnim dokumentarnim filmom, portretom francuske pionirke zvuka, elektroničarke Éliane Radigue. Slijedi audiovizualni performans Kassela Jaegera i Eléonore Huisse te koncert predstavnika hrvatske suvremene scene, The Anti-Teleological Rock Combo čije prvo diskografsko izdanje izlazi u svibnju ove godine.
Nakon četiri glavna festivalska dana te dana pauze, ovogodišnja Gibanja završavaju 25. svibnja u Kontejneru zvučnom instalacijom Kathy Hinde koja istražuje zvučne složenosti i kombinacije staklenih posuda s promjenjivim razinama vode. Osim otvorenja zvučne instalacije, Hinde će na njoj izvesti i dva performansa uživo između kojih će rad predstaviti i u razgovoru s kustosicom i publikom.
Ulaznice za Gibanja mogu se kupiti online. Za festivalsku ulaznicu u pretprodaji treba izdvojiti 25 dok će za vrijeme trajanja ciklusa iznositi 30 eura. Dnevna ulaznica u pretprodaji iznosi 7, a na dan koncerata će iznositi 10 eura. Ulaznice za pojedinačne koncerte iznose 4 eura.
Više detalja o satnici možete pronaći ovdje.