
Promatrač može biti anoniman, ali i vrlo individualiziran, može biti nezainteresirani voajer kao i angažirani ocjenjivač. Raspon promatračkog polja, kako ga Ivana Popović definira, zahvaća društvene fenomene kolektiviteta i zajedništva, ali jednako i polja otuđenja, individualne samoće. Ivana Popović Promatrače smješta u stvarni, ali i simbolički okvir, a zamislila ih je kao mnogo malih formata ljudskih glava, anonimnih portreta, ekspresionističko oblikovanih fizionomija koje je odlučila voditi sa sobom kamo god krenula, tretirajući ih kao likove koji će biti neutralni svjedoci događaja i koji će ga trajno memorirati.
Deset tisuća Promatrača bit će izloženo u Zbirkama u pokretu, u stalnom postavu Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb, od 6. ožujka do 12. svibnja. Projektom Promatrači umjetnica i MSU žele potaknuli hrvatsku javnost da se aktivnije uključi u akciju udruge Hrvatski forum protiv raka dojke, Europa Dona, kojom se žele prikupiti financijska sredstva za kupnju aparata neophodnih za uspješno liječenje raka dojke.
Ivana Popović (Zagreb, 1968) po obrazovanju je kiparica, a djeluje kao multimedijska umjetnica koja je izgradila poseban i jedinstven status objedinjujući djelovanje na nekoliko područja i u nizu umjetničkih disciplina. Za sebe će jednostavno reći da se bavi teatralizacijom vizualne kulture. Kiparenje, kazalište, slikarstvo, moda, performansi – sve su to područja u kojima Ivana suvereno djeluje već više od dvadeset godina. Radila je kazališne performanse još u ranoj fazi Eurokaza, kostime u predstavama Montažstroja, Dragana Živadinova, Marka Peljhana, osnovala Virus Teatar Michelangelo koji radi modne performanse, a jedan od prvih Ja: Ja sam žrtva mode! / Madonna: Ja sam trudna! izveden je u Muzeju suvremene umjetnosti na Gornjem gradu 1993. Od sredine devedesetih radi u biranim kazališnim projektima, ali se sve češće pojavljuje na modnim pistama s posve neobičnim i provokativnim, društveno i fenomenološki osviještenim modnim revijama koje dovode u pitanje ne samo suvremenu modu nego ponajprije modnu industriju i proliferirane industrije zabave i masovnih medija.