Tema Peto izdanje Bijenala industrijske umjetnosti pod nazivom Ogroman automat, u kustoskoj koncepciji Banija Brusadina i Giulije Colletti, održat će se od 24. listopada do 30. studenog na raznim lokacijama. Službeno otvorenje programa održava se 24. listopada u u Puli, Raši i Vodnjanu u jutarnjim i popodnevnim satima, te navečer u labinskom DKC-u Lamparna.
Bijenale industrijske umjetnosti međunarodna je multilokacijska bijenalna izložba suvremene umjetnosti i novih umjetničkih praksi koju vodi kolektiv Labin Art Express XXI. Kolektiv LAE XXI predstavlja i promiče nove, društveno angažirane umjetničke prakse kroz bijenalni festival koji se bavi višeznačnim odnosima između umjetnosti i industrije, kao i između umjetnosti te izgrađenog i prirodnog okoliša.
Ovogodišnje izdanje Bijenala industrijske umjetnosti istražuje nastanak megastrukturnih pejzaža, koji obuhvaćaju energetsku infrastrukturu, rudarstvo, industrijsku automatizaciju, te njihov dalekosežan utjecaj na ljudski i neljudski život. “Polazeći od današnje polikrize, čiji su korijeni u industrijalizaciji 20. stoljeća Ogroman automat otvara prostor za alternativne vizije sadašnjosti”, pojašnjava najavni tekst.
Bijenalski program bavi se “temama automatizacije, ekstraktivizma i kritičkih tehnologija, s ciljem otkrivanja nevidljivih aspekata suvremene industrijalizacije, kroz četiri prostorna klastera (Labin, Rašu, Pulu i Vodnjan) te se sastoji od site-specific radova, instalacija, video i filmskih projekcija koje propituju promjenjive odnose moći i nude nove poglede na našu isprepletenost s tehnološkim sustavima, nastajućim subjektivnostima i samim planetom”, stoji u tekstu najave.
Neki od umjetnika_ca koji sudjeluju na Bijenalu industrijske umjetnosti su: Heba Y. Amin, Ema Maznik Antić i Maks Bricelj, !Mediengruppe Bitnik, Laibach Kunst, Živa Božičnik Rebec, Alice Bucknell, Mark Cinkevich i Anna Engelhardt, Kate Crawford i Vladan Joler, Aleksandra Domanović, Andrej Beštak i Anja Leko, Lawrence Lek, Abu Bakarr Mansaray, Dunja Zupančič i Dragan Živadinov i mnogi drugi.
Giulia Colletti je kustosica i povjesničarka umjetnosti, koja se u svom istraživačkom radu bavi nastankom megastrukturnih pejzaža oblikovanih rudarskim teritorijima i računalnim sustavima. Inspirirana konceptima kozmotektonike u južnoj/jugoistočnoj Europi i istočnoj Aziji, istražuje odjeke epistemoloških režima temeljenih na tehnologiji.
Bani Brusadin je nezavisni kustos, edukator i istraživač, koji se u svojoj karijeri bavio brojnim projektima na području suvremene umjetnosti, kritičkih tehnologija, planetarnih infrastruktura i utopija umreženog društva. Trenutno je glavni kustos Medialaba, projekta u sklopu centra suvremene umjetnosti Matadero u Madridu.
Više detalja o programu pronađite ovdje.

