Kino Katarina: Od rijeke do mora

Vodnjan, Stara Uljara
utorak, 09.07.2024.
Sakupljači bilja, r. Jumana Manna

U utorak, 9. srpnja u Vodnjanu u Staroj Uljari (Vecio Torcio) na adresi Portarol 31 s početkom u 21 sat, Kino Katarina održava svoj prvi ovoljetni program pod naziva Od rijeke do mora. Prikazivat će se kratki dokumentarni film Karle Crnčević Divlje cvijeće (2022.) te palestinski film Sakupljači bilja (2022.) vizualne umjetnice Jumane Manne. Uvodno izlaganje održat će Branka Vierda, pravnica u polju ljudskih prava i društvenog aktivizma, a u sklopu programa sudjeluje i redateljica Karla Crnčević.

U svom trećem filmu Jumana Manna istražuje kako je ilegalno branje divljih biljaka za palestinski narod postao nenasilan čin otpora protiv izraelskog režima. “Državni propisi zabranjuju sakupljanje začinskih usnača ’akkoub i za’atar (nalik timijanu) te je stotine Palestinaca koji su ulovljeni u branju ovih autohtonih biljaka osuđeno na zatvor ili plaćanje pozamašnih globa”, stoji u najavi. Snimljen u visoravni Golan, Galileji i Jeruzalemu, film kombinira fiktivne i dokumentarne elemente s arhivskim snimkama kako bi pokazao utjecaj zakona koji služe kao “ekološka koprena za maliciozno zakonodavstvo i demonstraciju ekonomske moći” kojima izraelski režim dodatno okupira i onesposobljuje svakodnevni život palestinskog naroda. Film slijedi svoje “zelene protagonistice od divljine do kuhinjskog stola, od ilegalne berbe preko potjera do suđenja”, te preispituje politike očuvanja i uništenja. S istančanom ironijom, Manna postavlja pitanje “tko određuje što je osuđeno na izumiranje, a tko ili što će nastaviti živjeti”. 

Film Divlje cvijeće temelji se na snimljenom materijalu kojim je redateljičin otac Pavo dokumentirao ratna stradanja mjesta i njegova doma u Radovčićima. Tridesetak godina kasnije, od kćeri je zatražio da digitalizira snimke koje je on snimio jedinog dana kada je koristio videokameru. U želji da sačuva očev osobni arhiv od zaborava, redateljica je snimila film u kojem istražuje odnos sjećanja prema dokumentaciji i neinstitucionalnim arhivskim praksama. “Povezujući politiku s prostorima intime, Divlje cvijeće propituje utjecaj rata na privatne arhive i ulogu vrtova kao mjesta novih početaka”, stoji u najavi.

Karla Crnčević je dramaturginja i filmska radnica koja istražuje politike slike i zvuka kroz različite formate i uvjete proizvodnje. Njeni video radovi i kratki filmovi prikazani su u domaćem i međunarodnom kontekstu. Jedna je od osnivačica Unseen festivala koji se bavi revitalizacijom kino prostora.

Branka Vierda radi kao nezavisna istraživačica i edukatorica u oblasti tranzicijske pravde i politika sjećanja. Posebno je zainteresirana za teme nasljeđa ratova devedesetih na postjugoslavenskom prostoru kroz interpretacije nacionalizma i manjinskih prava.

Ulaz je slobodan. Više informacija o programu pronađite ovdje.


Povezano