![](https://kulturpunkt.hr/wp-content/uploads/2024/02/borovo-restlovi-760x500.jpg)
![](https://kulturpunkt.hr/wp-content/uploads/2024/02/borovo-restlovi-760x500.jpg)
U petak, 21. srpnja, u 20 sati u Galeriji Nova održat će se projekcija filma Ordinal i razgovor s autorom Miljohnom Rupertom.
Radnja filma Ordinal (SW/NE) (2017) čiji su autori Miljohn Ruperto i Rini Yun Keagy odvija se u Bakersfieldu, gradu u kalifornijskoj Centralnoj dolini, poznatoj po poljoprivrednoj proizvodnji. U filmu se preklapaju dva sustava: geomantija i agrilogistika. Geomantija, bar na način na koji je prikazana u filmu, predstavlja oblik divinacije, ili način organiziranja svijeta na estetskim principima. Geomantija je uređivački princip usmjeren stvaranju povoljnih, sretnih struktura. To je praznovjerna arhitektura. Agrilogistika je termin koji se koristi za opisivanje puta ljudskog uspona kojim su ljudi organizirali planetu kako bi produkciju hrane doveli do maksimuma. Agrilogistika je ujedno i način na koji ljudi uređuju svijet i izvor ljudske imaginacije: znanosti, religije, politike, estetike i politike. Agrilogistika je neumoljivo efikasna i objedinjujuća.
Film istražuje sustave geomantije i agrilogistike promatrajući nekoliko figura, likova ili ideja – prašinu, vjetar, Bakersfield, groznicu doline, demona Pazuzu, Ružu Šaronsku iz Plodova gnijeva John Steinbecka, britanskog režisera John Boormana – i njihove susrete preko groznica doline, bolesti izazvana gljivom coccidioidomycosis koja živi u tlu. Jednom iskopane, spore gljive raznose vjetar i prašina dok udisanjem ne uđu u pluća. Smještaju se na krajevima bronhija gdje se, ako se ne otkriju i ne liječe, množe i šire tijelom, uzrokujući bolest i smrt. Groznica doline je križanje prašine, vjetra i zaraze. Drevni asirski demon, Pazuzu, dijeli ovu osovinu. Pazuzu (suvremenom svijetu poznat iz filma Egzorcist) je demon/bog jugozapadnog vjetra. On je geomantijska manifestacija groznice doline. Sile prirode koje Pazuzu predstavlja—vjetar, prašina, bolest—infiltriraju se u tijelu kompromitirajući tjelesni integritet, pretvarajući vanjsko (okoliš) u unutrašnje.
Miljohn Ruperto (rođen 1971. u Manili na Filipinima, živi i radi u Los Angelesu) magistrirao je likovne umjetnosti na sveučilištu Yale 2002., a diplomu iz studijskih umjetnosti dobio je na Unifersity of California Berkeley 1999. Recentnije izložbe na kojima je izlagao uključuju: What We Know that We Don’t Know, Kadist, San Francisco; Geomancies, REDCAT Gallery, Los Angeles; Nervous Systems, Haus der Kulturen der Welt, Berlin; Afterwork, Para-Site, Hong Kong; The As-if Principle, Magazin4 Bregenzer Kunstverein, Austrija; Whitney bijenale 2014., Whitney Museum, New York; Janus, Umjetnička galerija Dunlop, Javna knjižnica u Regini, Saskatchewan, Kanada; Ulrik Heltoft i Miljohn Ruperto, Botaničke studije Voynich, Galerija Thomas Solomon Gallery, Los Angeles; Made in L.A., Hammer Museum, Los Angeles.