Istraživanje filmskog jezika

srijeda, 26.09.2018. - subota, 29.09.2018.
projektor_dusica_drazic_630

FOTO: Projektor, Dušica Dražić i Wim Janssen

25 FPS, Zagreb 27-30. rujna / Rijeka 2-3. listopada

Četrnaesti 25 FPS, festival nezavisnih i nekomercijalnih filmova koji na inovativan način istražuju mogućnosti filmskog jezika i pripovijedanja, ove godine predstavlja prostorno i programski prošireno izdanje. Festival se tako uz Zagreb (27. do 30. rujna, Studentski centar) i Rijeku (2. do 3. listopada, Art-kino Croatia) po prvi put održava i u Ljubljani, gdje se 5. listopada u Slovenskoj kinoteci prikazuju odabrani filmovi ovogodišnjeg programa. 

Kako u najavi festivala ističu organizatori, “premda se ni u dosadašnjim izdanjima nije prezalo od zamagljivanja granica između filmskih i proširenofilmskih programa, ovogodišnje festivalsko izdanje predstavlja i izložbeni dio s umjetničkim radovima koji se bave – filmom.”

Selektori festivala Sanja Grbin, Marina Kožul i Mario Kozina među 2000 prijavljenih filmova za natjecateljski program Festivala odabrali su 26 najistaknutijih ostvarenja. U međunarodnoj selekciji odabrana su i dva hrvatska filma: Dokument Parakozmik veterana eksperimentalne scene Vladislava Kneževića i Planine debitantice Hrvoslave Brkušić

“Raspon tema i postupaka filmova iz natjecanja obuhvaća analogne akvarele na filmskoj vrpci i narativni žamor internetskih piksela. Osobni portreti stoje uz bok analitičkim esejima, čije kamere jednako znatiželjno lutaju pustinjskim i planinskim pejzažima kao i krajolicima našeg društva, uma i duše”, najavljuju organizatori.

U natjecateljskom programu prikazat će se i novi radovi autora već predstavljanih i nagrađivanih na Festivalu, primjerice zajednički film višestruko nagrađivanog japanskog majstora analogne vrpce Takashija Makina i svestranog animatora i umjetnika Manuela KnappaNa horizontu. Tu je i najnoviji rad autora koji su obilježili prošlogodišnji Expanded Cinema – Odmorišta Anje Dornieden i Juana Davida Gonzáleza Monroya, te još jedan zajednički rad – Sunčev kamen Filipe César i Louisa Hendersona čiji je Kruti otpad prikazan na Festivalu 2014. godine. 

O najboljim filmovima odlučivat će američka videoumjetnica Jesse McLean, finski redatelj i umjetnik Mika Taanila te programski koordinator zagrebačkog Multimedijalnog instituta i direktor Human Rights Film Festivala, Petar Milat. Svaki član žirija dodjeljuje zasebni Grand prix, a publici se predstavlja posebno kuriranim filmskim i diskurzivnim programom.

Uz stalne festivalske programe ovogodišnje izdanje donosi i dvije izložbe, također u prostorima zagrebačkog Studentskog centra. Finski svestrani umjetnik Mika Taanila prikazuje svoj rad Film Reader, dok Dušica Dražić i Wim Janssen, uz pripadajući film, predstavljaju instalaciju Projektor – brončani odljev kultnog jugoslavenskog 35 mm projektora Iskra NP-21.

Cjelokupan program potražite na službenoj stranici Festivala.


Povezano