Igraj na kartu ravnopravnosti

Crowdfunding kampanja K-zone ušla je u svoj posljednji tjedan, a o aktivističkom potencijalu igre Strašne žene i budućem društvenom poduzeću razgovaramo s Gabrijelom Ivanov.

strasne_zene_WEB

Crowdfunding kampanja Fierce Women – All the Right Cards kojom K-zona prikuplja sredstva potrebna za tisak tisuću paketa društvene igre Strašne žene i pokretanje društvenog poduzeća za poduzetnice u kulturi, ušla je u svoj posljednji tjedan. Strašne žene / Fierce Women prva je društvena igra u Hrvatskoj koja na zanimljiv i edukativan način slavi dostignuća žena, a obuhvaća portrete i kratke biografije pedeset šest poznatih feministkinja, znanstvenica, umjetnica, političarki i aktivistica iz Hrvatske i svijeta. Njihov odabir nastao je izlistavanjem članaka iz najpopularnije rubrike VoxFeminae portala Strašne žene, a kratke biografije ovih žena prate bogate ilustracije za koje su zaslužne domaće ilustratorice Sanja Stojković, Rina Barbarić, Tea Šokac, Željka Tkalčec, Ana Kovačić, Ivana Štrukelj, Branka Hollingsworth i Nataša Rašović.

Strašne žene postat će baza budućeg društvenog poduzeća koje će omogućiti razvoj novih proizvoda za širenje svijesti o rodnoj ravnopravnosti, ali i samoprihodovna aktivnost K-zone koja će omogućiti njenu veću financijsku samostalnost.

Kampanja završava 26. ožujka, a do tada je potrebno prikupiti još 20 posto sredstava. Pred sam kraj kampanje o aktivističkom potencijalu Strašnih žena i budućem društvenom poduzeću razgovarali smo sa su-osnivačicom K-zone i glavnom urednicom portala Voxfeminae.net Gabrijelom Ivanov.

K.P.: Prvo izdanje Strašnih žena predstavile ste na prošlogodišnjem Vox Feminae festivalu. Kakve su do sada bile reakcije na igru, a kakve na ovakav oblik aktivizma?

Bolje reakcije nismo mogli ni poželjeti. Kome je imalo stalo do rodne ravnopravnosti vidi Strašne žene kao odličan edukativno zabavni pothvat.

K.P.: K-zona nedavno je odabrana uz šest drugih projekata za potporu daljnjeg razvoja društvene igre i brenda Strašne žene u organizaciji ACT Grupe. Koliko je značajna takva potpora u ovoj fazi razvoja projekta?

Jako je dobrodošla. Osim novčane potpore koja će omogućiti razvoj novih prototipa proizvoda kao i nadogradnju Strašnih žena, najznačajnije će nam biti što ćemo u narednih šest mjeseci imati mentore unutar ACT grupe koji imaju najviše iskustva na polju društvenog poduzetništvu u Hrvatskoj. Važno je imati kraj sebe nekoga tko je cijeli proces nečega što prvi put radite već prošao, osjećate se onda malo sigurnije i manje je stresa i panike pri svakoj novoj nepoznanici.

K.P.: Proizvodnja ove društvene igre tek je prvi korak razvoja budućeg društvenog poduzeća kojim planirate razvijati nove oblike sličnih proizvoda i usluga. Možete li nam detaljnije objasniti vaše buduće planove? Kakve još proizvode možemo očekivati?

Po definiciji društvenog poduzeća koja se primjenjuje u Hrvatskoj, K-zona već sad je društveno poduzeće. Upravo u procesu s ACT grupom u narednih šest mjeseci donijet će se odluka kada će K-zona osnovati novi pravni entitet, najvjerojatnije zadrugu ili d.o.o., koji će se zvati Strašne žene. Razvijat ćemo nove igre i nove proizvode koji će na inovativne i zanimljive načine širiti prostore rodne ravnopravnosti. Bit će tu i klasičnih formata poput memory igara za djecu s likovima strašnih žena te stvari koje padaju u klasični merchandise: majice, torbe, šalice, ali koje će nositi osnažujuće poruke ili likove strašnih žena.

K.P.: Što je društveno poduzeće? Kako se igra Strašne žene i buduće planirane djelatnosti K-zone uklapaju u model “društvenog poduzeća”? Postoje li aspekti ovog poslovnog modela s kojima treba biti oprezan?

Evo citirat ću ovdje definiciju koju sam si prije dvije godine zalijepila iznad radnog stola: “Društvena poduzetnica obavlja djelatnost proizvodnje i prometa roba, pružanja usluga ili obavlja umjetničku djelatnost kojom se ostvaruje prihod na tržištu, te koja ima povoljan utjecaj na okoliš, doprinosi unapređenju razvoja lokalne zajednice i društva u cjelini”. Znači to je jedna dosta otvorena, odnosno labava definicija, i po njoj Strašne žene i slični proizvodi povećavaju svijest o rodnoj ravnopravnosti i u tom smislu unaprjeđuju razvoj društva. Istu stvar radimo i s Vox Feminae festivalom, VoxFeminae.net portalom, društveno kulturnim centrom “Šesnaestica” i ostalim projektima K-zone, no sa Strašnim ženama razvijamo i neku samoprihodovnu aktivnost kako ne bi non stop ovisili o pisanju projekata, njihovom provođenju pa izvještavanju.

Oprez je potreban u svemu, i u namicanju sredstava, pisanju kao i provođenju projekata i u vođenju udruge, strateškim odlukama i sličnom. Tako da treba biti naravno oprezan i u poduzetničkom pothvatu, dobro pripremiti teren te ga postaviti da omogući razvoj daljnjeg djelovanja, a ne da neslavno propadne. Zato nam i nije cilj raditi isključivo na hrvatskom tržištu, jer je ono preusko za ovakav tip društvenog poduzeća.

K.P.: Kroz igru Strašne žene promovirate i niz mladih umjetnica koje su sudjelovale u ilustriranju karata. Možemo li sličnu promociju ženskog umjetničkog rada očekivati i u budućem djelovanju društvenog poduzeća u nastanku?

Suradnja s umjetnicama će i dalje biti sastavni dio cijele priče. Svima nam je jasno koliko su nezahvalni prekarni uvjeti rada u kulturi i umjetnosti, a kako već godinama i na portalu i na festivalu odlično surađujemo s umjetnicama, nekako se jako organski razvila suradnja i na ovome. Imamo jednu ludu ideju za nadogradnju Strašnih žena koja bi trebala uključiti osim vizualnih umjetnica i književnice, vidjet ćemo u narednih šest mjeseci u kojem smjeru će to krenuti.

K.P.: Zbog sve brojnijih crowdfunding kampanja na koje su se počeli oslanjati nezavisni mediji, udruge i inicijative stvara se dojam da je to jednostavan i brz način za prikupljanje potrebnog kapitala. Koliko zapravo rada treba uložiti u kampanju kako bi se osigurala njena uspješnost?

Neke osnove crowdfundinga možete svladati prilično brzo i ako imate već neki community koji vas podržava, a ne tražite neka veća sredstva, dakle ako vam je cilj nekih 15-ak tisuća kuna, vjerujem da možete brzo i jednostavno skupiti toliko. No što je cifra veća, pogotovo ako ide iznad 50 tisuća kuna, to priprema i rad na kampanji proporcionalno, ako ne i eksponencijalno raste. Također, drugačije je ako samo tražite podršku, a drugačije ako imate neki proizvod. Tim od nas jedanaest trenutno radi na kampanji prilično intenzivno, uz rad na svim ostalim tekućim projektima. Malo je reći da smo umorni, ali u isto vrijeme dosta je pozitivna atmosfera. Svi kao tim stojimo iza Strašnih žena, jer ipak je to neka kruna našeg dugogodišnjeg rada i vjerujemo da će ovo otvoriti jedno novo poglavlje u radu K-zone.

Objavljeno
Objavljeno

Povezano