Svijet neograničenih kreativnih mogućnosti

Ovogodišnji Animafest na izložbi Level Up! predstavlja svijet animacije nezavisno produciranih videoigara te poziva na radionicu izrade računalnih videoigara.

samorost_2_630

Svjetski festival animiranog filma Animafest, koji će od 4. do 9. lipnja biti održan u Zagrebu, značajan će dio programa posvetiti transmediji i animaciji. U Galeriji Forum od 3. do 8. lipnja bit će postavljena interaktivna izložba Level Up! s dvadeset recentnih radova etabliranih studija koji se bave nezavisnom produkcijom videoigara, a u tijeku su i prijave na radionicu izrade računalnih igara. 

Izložbom Level Up! festival po prvi put predstavlja svijet animacije nezavisno produciranih videoigara. Dvadeset recentnih radova etabliranih studija indie scene, poput Amanita Designa, Giant Sparrowa i State of Playa, odabrano je kriterijima kreativnosti dizajna, inovativnosti igraće mehanike i izraženosti vizualnog dojma. Kako i priliči izlošcima ove vrste, posjetitelji će se njima moći i poigrati svakoga dana od 10 do 20 sati na za to predviđenim raznolikim platformama, od osobnih i tablet-računala do PlayStationa 3. 

Poznati češki studio Amanita Design zastupljen je s čak tri uspješnice, Samorostom 2, Machinariumom i Botaniculom, a među ostalima valja izdvojiti igru Journey nastalu u produkciji thatgamecompany, jednu od najnagrađivanijih nezavisnih igara u povijesti, Limbo danske kompanije Playdead, Spirits Spaces of Playa, The Bridge Tya Taylora i Marija Castañede te The Unfinished Swan Giant Sparrowa. Uključivši neke od njih u svoje stalne postave, umjetnički potencijal četrdesetogodišnje povijesti računalnih videoigara prepoznali su već vodeći svjetski muzeji i galerije, poput Muzeja moderne umjetnosti u New Yorku, Umjetničke galerije Barbican u Londonu i Muzeja američke umjetnosti Smithsonian u Washingtonu. 

U sklopu ovogodišnjeg fokusa na transmediju i animaciju, Animafest najavljuje i vrijedno predavanje Jasmine Kallay, transmedijske scenaristice i suradnice jednog od najuspješnijih transmedijskih produkcijskih studija, beActive Media. Nakon uvoda u transmediju i njezin utjecaj na filmski svijet općenito, ovo će se predavanje posvetiti utjecaju promjena koje su donijele transmedija i digitalna tehnologija na animaciju. Od primjera koji su dio transmedijskih projekata do pojave machinime te računalnih igara i aplikacija, svrha je ovog pregleda omogućiti publici bolje razumijevanje promjenjive digitalne scene te ujedno istaknuti nove kreativne mogućnosti u okviru transmedije. 

Kako bi se aktivirala domaća zajednica programera, animatora i ilustratora, Animafest će organizirati i radionicu izrade računalnih videoigara. Od 5. do 8. lipnja polaznici radionice u manjim će timovima, sastavljenima od animatora i programera, izrađivati vlastitu računalnu igru, upoznajući se neposredno s neograničenim kreativnim mogućnostima toga posla. Služeći se vrhunskom tehnologijom u laboratoriju Fakulteta elektrotehnike i računarstva, istražit će potencijale transmedijske veze animacije i računarstva, na kojoj se temelji ne samo procvat nezavisno produciranih igara u posljednjem desetljeću nego i velik dio bogate povijesti digitalne zabave. Voditelji su radionice znanstvena novakinja Aleksandra Čereković (FER) te umjetnički novak Darko Masnec (ALU) u koordinaciji s prof. dr. sc. Igorom Pandžićem (FER).

Radionica je predviđena za 20 polaznika, koji će se podijeliti u timove od četiri člana. Prijaviti se mogu svi s iskustvom u razvoju softvera (C++, Java, Unity…) i/ili dizajnu i animaciji (Maya, Blender, 3D Studio Max, Photoshop, Illustrator, GIMP, Inkskape…), a prednost kod selekcije imat će studenti viših godina FER-a te Odsjeka za animirani film i nove medije na ALU. Prijave na radionicu još su uvijek u tijeku, ako ste zainteresirani prijaviti se možete putem sljedeće poveznice do srijede 22. svibnja. 

Izvor: Animafest / Foto: Samorost 2

Objavljeno
Objavljeno

Povezano