U četvrtak, 12. travnja, u Instytut Awangardy u Varšavi, bit će otvorena samostalna izložba Tomislava Gotovca Sve je počelo na Rio Grande, gdje I was Male Bride i vidio Tragic Hunt na Battleground i čuo The Glenn Miller Story.
Multimedijalni umjetnik Tomislav Gotovac u svom je pedeseotogodišnjem radu koristio gotovo sve raspoložive oblike kreativnog izražavanja. Ishodišni elementi kustosice Marije Matuszkiewicz u koncipiranju ove izložbe bio je Gotovačev umjetnički odnos prema vlastitom tijelu, ponašanju i životnom prostoru.
Tako će na varšavskoj izložbi biti prikazan autorov rad od samog početka (fotografska serija Glave iz 1960.), izbor iz serija kolaža nastalih šezdesetih godina te nekoliko važnih primjera iz eksperimentalnog filmskog opusa (S, 1966.; T, 1969.; Glenn Miller 1, 1977.; I confess I am Billie Holiday, 2000.). Osim ovih radova istaknuto mjesto zauzimaju i primjeri Gotovčevog djelovanja u medijima, prvenstveno u Studentskom listu i Poletu krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina.
Gotovac je posljednjih dvadeset godina života transformirao svoj životni prostor u Krajiškoj 29 u slojevitu i začudnu ambijentalnu instalaciju. Sačuvani ambijent stana u Zagrebu, konceptualni je okvir izložbe u Varšavi. Kustosica se odlučila Gotovčeve radove smjestiti neposredno uz sličan ambijent koji je u vlastitom studiju izveo umjetnik Edward Krasiński. Dijalog između dva umjetnička prostora biti će uspostavljen projekcijom dokumentarno-eksperimentalnog filma Le Samouraï Ivana Faktora koji detaljno prikazuje izgled Gotovčevog stana.
Izložba u Varšavi je projekt Instituta Tomislav Gotovac, neprofitne udruge čija je zadaća očuvanje, stručna obrada, prezentacija i promocija umjetničkog rada ovog umjetnika. Projekcije filmskog materijala omogućene su u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom.
Izložbe ostaje otvorena do 26. svibnja.
Izvor: ITG