Dvadeset i pet godina nakon pada Željezne zavjese, zapadnjačka (i globalna) percepcija još je uvijek izazvana ovim društvenim promjenama. Postkomunistički teritoriji još se uvijek nazivaju “tranzicijskim područjima” i u najboljem slučaju nose određenu egzotičnu privlačnost, ili ostaju slijepe pjege za mnoge Europljane. No, u vrijeme geopolitičkih previranja poput onih ukrajinskih, pogled lakše nadilazi ova poznata i prigodna ograničenja. Izložba Update/Post Memory u dresdenskom projektnom centru Motorenhalle namjerava poduprijeti ovu obnovljenu perspektivu uz umjetničke komentare iz Hrvatske i Kazakhstana, Armenije i Rusije.
Na taj način, video radovi Martine Wolf, Dalibora Martinisa, Leopolda Kesslera, Sonije Balassanian, Nike Oblak i Primoža Novaka, Ine Lamers i Almagul Menlibayeve identificiraju neobičan paradoks. S jedne strane, čini se da tranzicija i njene neprilike još uvijek nisu završile s obzirom na ambivalentnu ulogu demokratskih procesa u tim zemljama. S druge strane, nedavna je prošlost zamijenjena industrijaliziranom kulturom komemoracije.
Između ostalog, pitanje interpretacije povijesti te tko ju interpretira, u posljednje su vrijeme postali pojednostavljeni i kontroverzni. Tako se na izložbi Update/Post Memory mogu vidjeti video radovi koji prikazuju mlade ljude u gradu Krasnojarsku koji tek počinju razumijevati što to znači stajati u redu, turiste koji se čude socijalističkom bloku stanova u poljskom gradu Nowa Huta, umjetnika čiji rođendan koincidira s dugoočekivanim ulaskom njegove domovine u Europsku uniju, školarku koja ostatke kazahstanskog kolhoza posjećuje kao da odlazi u zemlju Oz.
Update/Post Memory, otvorena 19. lipnja, zaključuje dugoročnu seriju video izložba, započetih 2008. godine, a fokusiranih na Središnju i Istočnu Europu. Izložba je otvorena do 19. srpnja, a njena je kustosica Susanne Altmann.
M.M. / Motorenhalle
Objavljeno