Radovi desetero domaćih suvremenih umjetnika predstavljeni su u okviru izložbenog projekta Lighting out for the Territories u bečkoj galeriji Kunsthalle Project Space. Izložba na kojoj sudjeluju Rene Bachrach Krištofić, Sandro Đukić, Igor Grubić, Igor Kuduz, Damir Očko, Jasenko Rasol, Renata Poljak, Viktor Popović, Vlasta Žanić i Slaven Tolj otvorena je 16. srpnja. Izložbom kurira Leila Topić.
Fokus izlože je na radovima umjetnika koji tematiziraju politiku malih gesta u suvremenoj umjetničkoj praksi. Tako odabrani radovi mlađe generacije umjetnika iz Hrvatske, u kontekstu interpretativne logike, progovaraju o malim gestama u procesima sudjelovanja na granicama fizičkog ili psihičkog teritorija. Usto, ovi radovi progovaraju o ideji unutar koje granica, bilo fizička, geografska ili psihička, nije linija razdvajanja, već suprotno, prostor artikulacije novih mogućnosti pozicioniranja umjetničkih identiteta.
“Projektom sam željela predstaviti radove koji progovaraju o sadašnjem času, kroz takozvane male geste koje valja shvatiti kao metaforu za jednostavne i minimalne modele izričaja koji izbjegavaju politikantstvo ili spektakularnost trenutka. Pozicijama desetero autora željela sam omogućiti razvoj pripovijesti o autorefleksiji, izlasku iz nametnutih granica identiteta, miroljubivom konfliktu i onome što Hannula naziva ‘razumnim neslaganjem’“, u uvodnom je tekstu kataloga napisala Leila Topić.
Kao najbolji primjer male geste, zajedničkog nazivnika svih odabranih radova, kustosica izložbe odabrala je fotografiju naslova The View umjetnice Renate Poljak „koja prikazuje umjetnicu na terasi obiteljske kuće. Gesta tijela i pozicija glave upućuje na osobu koja uživa u pogledu, ali umjesto promatranja otvorene pučine, pred Renatom Poljak uzdiže se krov novosagrađene kuće njezina ujaka. No, u filmu Renate Poljak Velika očekivanja i seriji fotografija, okosnica radnje nije samo zazorna arhitektura, iako je bila nadahnuće za čitav projekt, nego je prije svega riječ o istraživanju uzroka koji su rezultirali urbicidom jadranske obale, a koji su autoricu odveli do istraživanja obiteljskih odnosa i analiziranja preobrazbe ratnoga nasilništva u novu vrstu društveno prihvaćenog nasilja“. Izložba ostaje otvorena do 25. lipnja.
Izvor: KPS / Foto: Renata Poljak, The view