Budućnost bez granica

Lali Raščić, kao dobitnici nagrade Kunstpreis Europas Zukunft, bit će organizirana samostalna izložba u Muzeju suvremene umjetnosti u Leipzigu.  

Lala_Rascic_The Portrait_630

Ovogodišnja dobitnica nagrade za umjetnost Kunstpreis Europas Zukunft, vizualna umjetnica Lala Raščić, u petak 8. ožujka u Muzeju suvremene umjetnosti u Leipzigu otvorit će samostalnu izložbu naslova Whatever the Object

U suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti Leipzig (GFZK), IT kompanija alpha 2000 GmbH od 2003. dodjeljuje ovu godišnju umjetničku nagradu s namjerom poticanja rada mladih umjetnika te promicanja razumijevanja, suradnje i zajedničkog razvoja u Europi. Kunstpreis Europas Zukunft, koja se sastoji od novčane nagrade i organizacije samostalne izložbe, već odavno zauzima značajno mjesto na području suvremene umjetnosti. Opsegom nagrade, koji se proteže izvan granica Europske Unije, organizatori nastoje potvrditi zajednički povijesni i kulturni prostor Europe. 

IIina Koralova, kustosica ove prve samostalne muzejske izložbe Lale Raščić u Njemačkoj, u postav je uvrstila instalaciju Sorry, Wrong Number iz 2006. godine, audio zapis i pripadajuće akvarele rada Prokleta brana koji su nastajali od 2010. do 2013. te dvokanalnu video instalaciju A Load From the Inside – Reviewed  iz 2011. Također, bit će izložen i novi rad Whatever the Object, koji se sastoji od trokanalnog videa i instalacije od staklenih panela.

U video instalaciji Sorry, wrong number Raščić kroz video performans interpretira poznatu radio dramu Lucille Fletcher iz 1943. godine. Glavni lik u narativu je nepokretna žena koja prečuje plan o vlastitom ubojstvu. Audio zapis i slika su tek u rijetkim trenutcima sinkronizirani, a namjera je stvoriti dojam konfuzije, nerazumijevanja i izoliranosti. U videu A Load from Inside – Reviewed, nastalog za bečki Muzej Sigmunda Freuda, umjetnica ubacuje svoj lik u arhivske fotografije stana oca psihoanalize, znatiželjno istražujući sobe kao da je na putovanju kroz snove i sjećanja. Njena “posjeta” prošlosti na neki način remeti prostor, dok je njena nespretnost suprotstavljena atmosferi štovanja. 

Projekt Prokleta brana polazi od stvarnog događaja emitiranja radio drame Katastrofa koja je u bosanskom mjestu Lukavcu izazvala paniku. Lala Raščić smješta radnju svoga rada u 2027. godinu te gradi priču oko Tarika, mladog inženjera i Merime, njegove voljene koji bježe od nadolazeće poplave. Reinterpretirajući tradicionalne forme pripovijedanja, Raščićeva govori fantastičnu ljubavnu priču s društveno-političkim konotacijama. Posebno za izložbu u Leipzigu, umjetnica je u suradnji s glazbenikom Damirom Imamovićem snimila novu audio verziju ove priče.

Ishodište novog rada Whatever the Object tri su pronađene stranice iz nepoznate knjige. Jedna rečenica je izolirana, čitana i prevedena na bosanski, njemački i engleski jezik, a kroz prijevode je moguće pratiti promjena značenja. Fizičke odlike nađenih stranica i njihovog sadržaja postaju predmet kvaziforenzičke analize i istraživačkog rada. Proces prevođenja nastavlja se u izložbenom prostoru gdje izgovoreni tekst prelazi u trodimenzionalni objekt načinjen od staklenih panela na kojima se odabrana rečenica ispisuje tehnikom pozlaćenog stakla. 

Lala Raščić (Sarajevo, 1977) živi i radi u Sarajevu, Zagrebu i New Orleansu. Završila je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu i Rijksakademie van Beeldende Kunsten u Amsterdamu. Kao artist in residence boravila je u Beču, Parizu i Istanbulu. Izlagala je samostalno i grupno na domaćim i međunarodnim izložbama. Između ostalih, 2006. je osvojila nagradu ZVONO u Bosni i Herzegovini te je prva dobitnica otkupne nagrade zagrebačkog MSU-a.

Izložba ostaje otvorena do 26. svibnja. Više o umjetnici i njezinim projektima možete saznati ovdje

KP / LR

Objavljeno
Objavljeno

Povezano