Vibracije i frekvencije

Članovi kolektiva BADco. Nikolina Pristaš, Goran Sergej Pristaš i Zrinka Užbinec, vode radionicu u prestižnoj belgijskoj plesnoj školi u bloku posvećenom vremenu i ritmu.

pripremila:
Matija Mrakovčić
badco_630 FOTO: BADco.

Pripremila: Matija Mrakovčić

Program belgijske plesne škole P.A.R.T.S. pod nazivom Vrijeme i ritam osmišljen je jer “ne znamo dovoljno o ritmu u kojem plešemo, proizvodimo, konzumiramo ili se okupljamo. Potreban je transdisciplinarni trud heterogenih perspektiva da bi izučavali temporalnost i razvijali ritmove izvan onih koji su nam već poznati”, najavljeno je u studijskom programu koji su koncipirali i vode Bojana Cvejić i Tom Engels. Stoga je blok Vrijeme i ritam osmišljen kao intenzivni period istraživanja teorije i prakse uz umjetnike i mislioce koji u svojim radovima istražuju mogućnosti izraza vremena i ritma. Uključuje seminare u kojima sudjeluju Bojana Kunst, Pascal Michon, Diderich Diderichsen i Bojana Cvejić, te radionice s koreografima Eszter Salamon, Mårtenom Spångbergom i Timom Etchellsom.

Od 8. do 19. veljače troje članova BADco.-a, Nikolina Pristaš, Goran Sergej Pristaš i Zrinka Užbinec, vodit će radionicu u sklopu spomenutog programa. Radionica se temelji se na preokupaciji BADco. takozvanom ritam-analizom (Henri Lefebvre) i uvelike je usmjerena na eksperimentiranje sa setom raznovrsnih odnosa koji nastaju između ritmičkih obrazaca, vibracija i frekvencija, kao i različitim načinima mjerenja vremena. Nadalje, jedan od mitoloških toposa diskursa o plesu je upravo stremljenje tijela da ostvari stanje potpune uronjenosti u čin plesa. Ovaj koreografski prijedlog je pokušaj da se zanemari romantičarski koncept tijela kao generatora kretanja i da se usredotoči na sposobnost tijela da posreduje, ali i da se odupre različitim serijama pokreta, pogleda i vibracija koje povezuju i žive i nežive posrednike kroz ustrojstvo, prijevod, kompoziciju.

Od svoga osnutka 2000. godine, BADco. se kroz suradnju četvero koreografa/plesača, dvoje dramaturga i jednog filozofa, uz producenta skupine, sistematično bavi istraživanjem protokola izvođenja, predstavljanja i gledanja strukturirajući svoje projekte unutar različitih formalnih i percepcijskih odnosa i sklopova. Rekonfiguracija etabliranih odnosa izvedbe i publike, propitkivanje perspektivnih datosti i arhitektonike izvedbe, problematizacija komunikacijskih struktura – sve to čini BADco. međunarodno relevantnim umjetničkim fenomenom i jedinstvenim izvedbenim doživljajem.

Objavljeno
Objavljeno

Povezano