U prostoru poezije

Predstava Sad sam Lucky Matije Ferlina gostuje na Kunsten Festival des Artes u Bruxellesu.  

sad_sam_lucky_ferlin_skok_630

Predstava Sad sam Lucky Matije Ferlina gostuje od 8. do 11. svibnja na jednom od najprestižnijih svjetskih festivala, Kunsten Festival des Artes u Bruxelles, koji je posvećen novim radovima, namijenjen je umjetnicima s osobnim pogledom na svijet i gledateljima spremnim na preispitivanje svojih stavova.

Predstava je dio ciklusa Sad sam, serije solo predstava kojima Ferlin plijeni pozornost publike i kritike nenametljivom autorskom hrabrošću, idejnom originalnošću jedinstvenom na plesnoj sceni, te ispovjednom žestinom neposrednošću koje propituje i nanovo definira suvremene koncepte izvedbenog.

Sad Sam Lucky nastavlja konceptualno razmišljanje započeto u prijašnjim predstavama iz Sad Sam serije, ali ovo je prvi put da se Ferlin ne okreće svojoj osobnosti i ne bavi se vlastitom problematikom već uzima vanjski lik, vanjsku inspiraciju iz koje crpi i generira izvođačke materijale. Poezija i život slovenskog pjesnika Srečka Kosovela ishodišne su točke u istraživačkom procesu kojim koreograf i izvođač Matija Ferlin započinje rad na svojem novom projektu. 

Fizičko aktualiziranje Kosovelovog života i poezije pred Ferlina stavlja izazovan i složen zadatak. Politički kritičan, a opet dovoljno apstraktan i emotivan da Ferlin u svojem konceptu, deklaraciji bivanja na sceni može na jedinstven način predstaviti složenost i svevremenost poezije slovenskog autora.

Kosovelova melankolična i ispovjedna poezija nastala između surovih atmosfera slovenskog Krasa i egzistencijalne krize kao posljedice prvog svjetskog rata, širokim koracima prolazeći kroz impresionizam, simbolizam, ekspresionizam i konstruktivizam, fizički napada jezik u pokušaju da mu pronađe idealnu formu, onu koja je više od poezije same. Govor se nameće kao jedan od primarnih oblika te reprezentacije, pokret kao drugi, prostor kao treći. Odnosom između snage stiha, materijalnosti govora, izdržljivosti pokreta i refleksivnosti prostora, Matija Ferlin kreira kontinuiranu koreografsku cjelinu izrazito naglašene fizikalnosti. Inzistiranjem na krajnostima koje generiraju rubni pojmovi poput početka i kraja, sreće i tuge, života i smrti, prolaznosti i vječnosti, aktivnosti i pasivnosti, Ferlin ulazi u radikalni, fizički, turbulentni i emocionalni dijalog s jedinstvenim autorom na europskoj avangardnoj sceni prepoznajući njegov život i djelo kao paradigmu bilo koje vrste umjetničkog života i rada.

Producenti predstave su Centre National De La Danse i festival Rencontre Choreographique iz Pariza, Zagrebački plesni centar te Zavod Emanat iz Ljubljane. Koprodukcijski partner predstave je Festival plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčentu. 

Izvor: MF

Objavljeno
Objavljeno

Povezano