U minulom poimanju modernog doba znanstveni autoritet i njemu pripadajuća objektivnost najčešće su bili utjelovljeni u konkretnim objektima poput atlasa, enciklopedija, knjiga i fotografija. Materijalnosti i kredibilitet ljudskog znanja u suvremenom trenutku velikim dijelom su određeni skupljanjem i dijeljenjem, kao i algoritamskim obrađivanjem i vizualizacijom digitalnih podataka.
Ovaj novi prostor materijalizira se tehničkom sintezom masovnih telekomunikacija i masovnih računalnih kalkulacija, pri čemu se uspostavlja nova vrsta kolektivne proizvodnje znanja, do sada neviđena u ljudskoj povijesti. Oslanjajući se na obećanja kontinuiranog razvijanja hardevrskih, softverskih i mrežnih tehnologija, razvio se je vizualno dinamičan, statistički pogonjen te objektno orijentiran oblik strukturalnog pozitivizma, koji dominira uvjetima za proizvodnju i širenje znanja.
Započevši u prirodnim i društvenim znanostima, a kasnije i u humanistici, zaokret ka digitalnom nedavno je počeo nanovo oblikovati načine na koje umjetnici promatraju svijet, promišljaju svoje prakse te ostvaruju kontakt s publikama.
Konferencija Incredible Machines (“Nevjerojatni strojevi”) istražuje posljedice proizvodnje znanja koja je ovisna o tehnologiji i mehaničkoj misli, kao i teorijsku i praktičnu spregu tehnoloških aparata s estetskom teorijom i umjetničkim praksama, a održava se 7. i 8. ožujka u Vancouveru u Kanadi.
Mnogi umjetnici, filozofi i mislioci iz raznih polja slažu se u tome da je široka primjena umreženih računala tijekom posljednja dva desetljeća zauvijek promijenila isprepletene odnose između umjetnosti, tehnologije i procesa proizvodnje znanja. Ono što je još osporavano su načini na koje ova promjena utječe na preklapanja između znanja i moći, odnosno načini na koje tehnološke promjene mogu biti uvrštene u inherentno političko razumijevanje suvremene teorije znanja.
Glavni govornici na konferenciji su Alexander R. Galloway, Suhail Malik i Reza Negarestani, a u radu iste će, među ostalima, sudjelovati i Benjamin H. Bratton, Clint Burnham, Michael Ferrer, McKenzie Wark, Kate Henderson, Judith Rodenbeck, T’ai Smith, Kate Steinmann, Jayne Wilkinson te Nick Land.
Konferencija je nastala u suradnji vankuverske Access Gallery i samostalnog kustosa Mohammada Salemya koji je trenutno gostujući kustos u galeriji.
Tomislav Žilić / Art & Education / Foto: Garnet, Floor Arc, 2011.
Objavljeno