U Jeruzalemu je 1960. održan sudski proces Adolfu Eichmannu i počelo je “doba svjedoka”. Grupa forenzičara je 1985. otkrila tijelo Josefa Mengelea u Brazilu i time promijenila shvaćanje dokaza u diskursu o ljudskim pravima.
Esej Mengeleova lubanja: začeci forenzičke estetike rezultat je dugog razdoblja zajedničkog istraživanja i podučavanja te kontinuirane suradnje između Projekta ljudskih prava na koledžu Bard i Centra za istraživačku arhitekturu na koledžu Goldsmiths Sveučilišta u Londonu. Uključio je i radionicu pod nazivom “Forenzički dokazi” na Bardu u veljači 2011. organiziranu u suradnji s tamošnjim Centrom za kustoske studije; radionicu “Forenzička estetika” u suradnji s časopisom Cabinet i Centrom Vere List na Sveučilištu New School u New Yorku u studenom 2011. te, što je najvažnije, seriju seminara na temu “Forenzičke estetike” koje su Thomas Keenan i Eyal Weizman držali zajedno s Nikolausom Hirschom, na Städelschule (Državnom sveučilištu za likovne umjetnosti) u Frankfurtu 2010./11. Uz studente, u radu seminara sudjelovali su i gosti poput Borisa Budena, Anselma Frankea, Gillesa Peressa i Hito Steyerl. Ova knjiga objavljena je prigodom izložbe koju je kurirao Anselm Franke uz pomoć Sophie von Olfers u frankfurtskoj galeriji Portikus, a ranije verzije istražavanja na temelju kojih nastaje već su bila predstavljena na Sveučilištu za umjetnost u Berlinu.
Thomas Keenan predaje književnu teoriju i ljudska prava na koledžu Bard, gdje vodi Projekta ljudskih prava. Eyal Weizman izraelski je arhitekt i profesor je prostorne i vizualne kulture na Goldsmithsu te direktor Centra za istraživačku arhitekturu.
Knjiga izlazi u izdanju Multimedijalnog instituta, u sklopu biblioteke “Vizualni kolegij” koju uređuje Petar Milat, te u prijevodu Tihane Bertek.
Keenan gostuje u Zagrebu gdje će sudjelovati u razgovoru u sklopu Human Rights Film Festivala, održati predavanje te predstaviti knjigu.