Rezidencijalni program u Japanu, na kojem će prisustvovati Zvonimir Dobrović iz udruge Domino, korak je prema razvitku programa razmjene umjetničkih projekata između Hrvatske i Japana.
Fondacija Saison privatna je institucija sa sjedištem u Tokiju koja više od 25 godina podržava projekte vezane uz japansku suvremenu plesnu i kazališnu umjetnost. Dio svojih aktivnosti, osim brojnih programa financiranja japanskih umjetnika, Saison usmjerava i na međunarodnu povezanost i razmjenu čime omogućuju umjetnicima i kustosima iz cijelog svijeta da bolje upoznaju pejzaž izvedbenih umjetnosti u Japanu te tako potaknu dugoročniju suradnju i umjetničku razmjenu.
Zvonimir Dobrović, predsjednik udruge Domino te umjetnički direktor Perforacija i Queer Zagreb Sezone, provest će mjesec dana u Tokiju na istraživačkoj rezidenciji o suvremenim eksperimentima u japanskom kazalištu i plesu. Jedan od ciljeva rezidencije je i razvijanje trogodišnjeg programa razmjene umjetničkih projekata između Hrvatske i Japana. Prošli tjedan je za kustose i umjetnike održao predavanje Suvremena izvedbena umjetnost u Hrvatskoj i Balkanu.
“Čudesan spoj tradicionalnog i suvremenog u Japanu, pogotovo u japanskom plesu, izvor je velike inspiracije za svakoga tko ima interesa otkrivati mogućnosti dijaloga s vlastitom prošlošću kroz suvremenu umjetnost. Mladi i eksperimentalni japanski umjetnici imaju mnogo toga zajedničkog s hrvatskim i vjerujem da će tijekom sljedećih nekoliko godina biti realizirano nekoliko zanimljivih projekata koji će približiti saznanje o Hrvatskoj i Japanu publici i umjetnicima iz ovih zemalja”, rekao je Dobrović povodom objave svog boravka u Japanu.
Udruga Domino već je predstavila brojne japanske umjetnike u Hrvatskoj, a trenutno je u suradnji sa Aoyama kazalištem iz Tokija i priprema nove predstave u kojoj sudjeluju Alen i Nenad Sinkauz te Ivan Marušić Klif s hrvatske strane, a mlada koreografkinja i plesačica Mikiko Kawamura s japanske strane. Predstava će imati svoju premijeru u Tokiju u rujnu 2014. godine, a do tada će umjetnici iz Japana biti na rezidencijama u Hrvatskoj u siječnju i lipnju sljedeće godine, dok će hrvatski izvođači putovati u Japan u veljači. Predstava se radi prema tekstu Ivane SajkoTo nismo mi, to je samo staklo i svoju će hrvatsku premijeru imati odmah po izvedbi u Tokiju, u okviru festivala Perforacije 2014.