
Oživljavanje Artaudove filozofije kazališta na hrvatskoj sceni poduhvat je koji na sebe preuzima Kazalište Hotel Bulić, te će svojim Artaudom inspiriran kazališni Rekvijem za organe, u izvedbi Senke Bulić, Ivane Jozić i Damira Martinovića Mrle, otvoriti 17. po redu Zadar snova.
O skrivenom životu žrtve i odnosu kulture/društva/pojedinca prema patnji progovara Fraktal Falus Teatar projektom Victimize, suvremenoj dramskoj tragediji baziranoj na ispovijesti i traumi zlostavljanih. Time se socijalno angažirano kazalište Hrvoja Cokarića i Nele Sisarić nakon 13 godina vraća na zadarsku scenu.
Prostorom između događaja i sna bavi se umjetnički trio Room 100. Predstava C8H11NO2 tematizira stanje svijesti shizofrenog uma. Njeni autori, Jakov Labrović, Antonia Kuzmanić i Davor Gazde, pomiču granice suvremene scenske kreacije i unose specifičnu dozu originalnosti na domaću scenu.
Manipulacija Istine i paradoks Stvarnosti tema je prve festivalske premijere Stop Spot, redatelja Mehdija Farajpoura koja će nastati u Zadru u međunarodnoj produkciji francuskog Oriantheatrea, festivala Zadar snova i njemačkog Tanzplana.
Pojam i konstrukciju identiteta u kazalištu i na internetu istražuje novi autorski projekt Persona, glumice, redateljice i teoretičarke Nataše Lušetić. Istraživanje polazi od činjenice da je “persona” ništa drugo doli “lice u zadanom scenariju”, a scenarij postaje suvremeni novomedijski prostor u kojem između ljudi i njihovih identiteta kao medijator stoji tipkovnica.
Poljski umjetnički kolektiv nazvan prema audio uratku Josepha Beuysa, Ja Ja Ja Ne Ne Ne Ne, dolazi s autorskom predstavom Fight Fight – that’s all we can do, koja je koncipirana kao parodija Olimpijskih igara i ceremonijalnog američkog hrvanja.
Predstava Šuma, drvo, skoro, skroz suradnja je kolektiva SKROZ s glumačkim ansamblom Studija KUBUS , a pred redateljskim zadatkom Nore Krstulović i Vedrana Peternela našla se kultna knjiga Nin Andrews The Book of Orgasms.
Dvoje umjetnika mlađe generacije, Saša Božić i Petra Hrašćanec-Herceg, predstaviti će se predstavama Love will tear us apart i Boys don’t cry, dva dijela trilogije kazališne grupe De facto. Prvi solo je kreiran za Hrašćanec-Herceg, a drugi je njen duet s Markom Jastrevskim. Oba koncepta žanrovski se kreću između kazališta i suvremenog plesa, popularne glazbe i ispovjednog performansa.
Prema drami Pascala Ramberta i u režiji Ivice Buljana, Zadar snova s Mini teatrom, Novim kazalištem, Mestnim gledališčem Ptuj i Mavenom predstavlja drugu ovoljetnu premijeru – Zatvaranje ljubavi. Ljubavni par igraju Pia Zemljič i Marko Mandić te p/ostaju protagonistima konačnog obračuna u kojem je hladna i prijezirom natopljena riječ jedino oružje.
Filmska umjetnost i ove godine dobiva puni festivalski termin. Prikazat će se nedavno snimljen dokumentarni film o jednoj od najstarijih nezavisnih glazbenih scena u Hrvatskoj, pulskom Monteparadisu. Festival igranog filma u Puli predstavlja istaknute naslove ovogodišnje selekcije domaćeg kratkog filma, a najbolje naslove s Tabor film festivala prati selekcija animiranog filma s majstorima talijanske, poljske i hrvatske animacije.
Festivalska uvertira je novomedijska izložba MAMI koju otvara performans In times like these autorskog tima: Boris Kadin, Argyro Chioti i Efthymios Theou. MAMI je projekt suradnje umjetnika zemalja Mediterana, a nositelj produkcije u ovoj godini je slovenska skupina Via Negativa u partnerstvu s grčkom skupinom Vasistas company i centrom Bios, Mavenom i Zadrom snova.
Pitanjima Sebe kao Drugog bavi se izvedba You Christiana Petera i Borisa Kadina. Umjetnički čin hodanja po žici iznad zemlje i umjereno iznad shizofrene stvarnosti zatvorit će izložbu i 17. Zadar snova.
Sedamnaesti po redu Međunarodni festival suvremenog kazališta Zadar snova održat će se u Zadru od 7. do 14. kolovoza.
Izvor: Zadar snova
Objavljeno