Protiv filmocida!

Uredništvo Hrvatskog filmskog ljetopisa uputilo je otvoreno pismo ministrici kulture.

Lebanon_film_480

Nizu kritika koje konstatiraju da Hrvatska radiotelevizija ne ispunjava adekvatno funkciju javnog servisa, pridružilo se otvoreno pismo koje je nedavno upućeno ministrici kulture. Proaktivan pristup redakcije Hrvatskog filmskog ljetopisa koji koincidira s najavljenim promjenama u zakonskom reguliranju javne televizije sastoji se od prijedloga da se u zakon o HTV-u eksplicitno unesu dva zahtjeva. Prvi zahtjev je “poštivanje integriteta audiovizualnog djela”. Drugi zahtjev je “organizacijsko praćenje umjetnosti pogodnih za TV prezentaciju”.

Poštivanje integriteta audiovizualnog djela podrazumijeva, između ostalog, da se filmovi ne smiju prekidati reklamama. Takvu praksu su u domaći medijski prostor uvele komercijalne televizije s nacionalnom koncesijom. Javna televizija, koja se ne smije voditi profitnom logikom, uskoro je počela slijediti njihov primjer. Nakon što je bosanskohercegovački film Kod Amidže Idriza prekinut reklamom za Hrvatski Telekom, Nikica Gilić – urednik Hrvatskog filmskog ljetopisa – uputio je na prisavsku adresu protestno pismo u kojem je zatražio od vodstva HTV-a da prestane s komercijalnom praksom i da se ispriča gledateljima za vandalski čin. Organizacijsko praćenje umjetnosti pogodnih za televizijsku prezentaciju impliciralo bi ponovno osnivanje Filmske redakcije koja je potrebna kako bi mogla štititi film na javnoj televiziji. 

Redakcija Hrvatskog filmskog ljetopisa jasno sažima tretman filma na HTV-u u jednoj rečenici: “Filmovi se na javnoj televiziji prekidaju reklamama kao da nema razlike između filma i nogometne utakmice, mnogi termini za prikazivanje filmova odgovaraju samo onima koji noću ne moraju ili ne mogu spavati, a postojanje emisija o filmu, čini se, nikome u vodstvu javne televizije nije bitno”. Sramotan odnos javnog servisa prema filmu članovi uredništva Ljetopisa retorički efektno, ali potpuno točno, nazivaju filmocidom. Svoje prijedloge čije bi ugrađivanje u zakonsku regulativu doprinijelo afirmaciji filma uvode pitanjem koje si je barem jednom postavio svaki filmofil s nešto dužim gledateljskim stažom: “Televizija je nekoć znala što je dobar i kulturno vrijedan film. Zašto to ne bi znala i danas?”. 

Intervju s Nikicom Gilićem, glavnim urednikom Hrvatskog filmskog ljetopisa, možete pročitati ovdje, a njegovo gostovanje u emisiji Antena Radija 101 u kojem dodatno pojašnjava razloge ovog istupa poslušajte ovdje.  

A.J. / Na fotografiji: Samuel Maoz, Libanon, 2009

 

Objavljeno
Objavljeno

Povezano