Piše: Vatroslav Miloš
Lawrence English australski je kompozitor, multimedijalni umjetnik i kustos koji se uglavnom bavi umjetničkim oblikovanjem zvuka i terenskim snimanjem. Njegov posljednji rad, naslovljen Approaching Nothing, svojevrstan je nastavak, sonični odgovor na rad Presque Rien n° 1 (“Gotovo ništa”) francuskog kompozitora Luca Ferrarija iz 1967. godine.
Ferrari je, u ljeto te godine, zajedno sa životnom i profesionalnom partnericom Brunhild Ferrari, u Vela Luci na Korčuli snimio ono što će postati jedno od pionirskih djela u području terenskog snimanja (“field recording”) kao umjetničke vrste.
Englishev Approaching Nothing nastao je u jesen 2013. godine, a snimkom je, kako kaže sam autor, odlučio je “pristupiti ‘ništavilu’ Ferrarijevih ideja i uhvatiti Vela Luku na rubu nove sezone i to gotovo pedeset godina nakon što su nastale njegove snimke”.
S druge strane, Englishev rad nastaje kao konkretizacija njegovog koncepta “odnosnog slušanja”, odnosno “kreativnog procesa kojemu je cilj učiniti ono što subjekt čuje dostupno publici”, ideju koju razrađuje u eseju Relational Listening: The Politics of Perception. Approaching Nothing tako u određenom obujmu nastavlja tamo gdje je Presque Rien n° 1 stao i to, kao i kod Ferrarija, tek s minimalnom postprodukcijskom tonskom obradom.
Fizičko izdanje snimka naslovljenog Approaching Nothing dostupno je putem ugledne francuske izdavačke kuće Baskaru.
Objavljeno