Projekt Decompress riječke udruge Prostor Plus nastaje kao odgovor na nedovoljnu zastupljenost i teorijsku analizu neklasičnih umjetničkih izvedbenih formi.
Projekt Decompress nastao je kao odgovor na nedovoljnu zastupljenost i teorijsku analizu neklasičnih umjetničkih izvedbenih formi u odnosu na klasične u sredinama koje nisu centar stvaranja, odlučivanja i produkcije umjetnosti kao sistema vrijednosti i vrednovanja, ali su dio njegova okruženja te se nalaze u suodnosu s njim.
Riječka udruga za scenske umjetnosti Prostor Plus tijekom 2014. predstavit će suvremene izvedbene prakse kroz metode predavanja i radionica kojima je cilj senzibiliziranje javnosti za granične umjetničke prakse i njihovu problematiku.
Prvo je u nizu predavanje Andreja Mirčeva koje će biti održano 16. siječnja u 18 sati u Savezu udruga Molekula.
Predavanje problematizira taktike izvođenja kojima se destabiliziraju granice između privatnog, javnog i intimnog prostora. Takav interpretativni okvir osigurava razmatranje uloge tijela i tjelesnosti pri konstituiranju izvedbenog događaja kao akcije koja subvertira disciplinirajuće i normalizirajuće mehanizme urbanog poretka. Fokusirajući se na društvenu, ideološku i rodnu dimenziju izvedbenih praksi u javnom prostoru, argumentira se u prilog teze o imanentno političkom karakteru suvremenog performativnog djelovanja.
Potom, najavljena je radionica TransPortArt koja iskušava tezu da umjetnost u javnom prijevozu ili nije moguća ili nije umjetnost. Metoda kojom se pokušava afirmirati ili osporiti navedeno koristi se postupkom temeljne teorijsko-praktične analize i artikulacije nekoliko primjera iz suvremene izvedbene prakse. To potom postaje polazištem za osmišljavanje mogućih umjetničkih izvedbi u lokalnom kontekstu i gradskom javnom transportu s naglaskom na njegove geopolitičke specifičnosti.
Radionica će biti održana 17, 18. i 19. siječnja, a zainteresirani se mogu prijaviti na adresu elektroničke pošte do 16. siječnja. Radionicu vode Nikoleta Marković i Andrej Mirčev.
Nikoleta Marković svoje djelovanje situira u liminalnom prostoru između suvremene umjetnosti, potencijalne nove publike i stvaratelja, istražujući sve one kompleksne međuodnose koje takva razmjena implicira. Njezini radovi su najčešće generirani testiranjem pozicija, uloga i odgovornosti umjetnika, na taj način tematizirajući svu dramu politike koja se odvija između individue i društva. Izlagala je na brojnim izložbama u zemlji inozemstvu. Autorica je nekoliko radova i projekata u javnom prostoru. Trenutno radi na izradi doktorske teze na FLU u Beogradu.
Andrej Mirčev diplomirao je filozofiju, povijest i teatrologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Kao dramaturg aktivno surađuje s brojnim koreografima, plesačima i redateljima. Pored prakse, Mirčev se bavi i teorijom, propitujući interferencije između izvedbenih i vizualnih umjetnosti. Zaposlen je kao docent na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, gdje predaje teatrološke kolegije iz suvremenih izvedbenih umjetnosti kao i kolegij Teorija prostora i oblikovanja. Doktorirao je 2011. na Freie Universitätu u Berlinu.
Projekt Decompress podržavaju Odjel za kulturu Grada Rijeke i Zaklada Kultura Nova.