
Eksperimentalna, nomadska platforma za izvedbene umjetničke prakse Experienz najavljuje svoje drugo izdanje i četiri dana ispunjenih performansima u Wielsu, belgijskom središtu za suvremenu umjetnost. Ovaj mini-festival, u trajanju od 18. do 21. travnja, nudi eklektični spisak petnaestak umjetnika različitih pozadina i iskustava, poput Davidea Balule, Malene Beer, Antonia Contadora, Guillaumea Désangesa, Dana Perjovschija i drugih umjetnika iz Libanona, Sjedinjenih Država, Ekvadora, Portugala, Francuske, Tajvana, Ujedinjenog Kraljevstva.
Naslovljen Materijalizacija društvenog (Materializing the Social), ovo izdanje istražuje biopolitiku slijedeći koncept Michela Foucaulta o vrsti moći usmjerenoj ne na geografska područja već na populacije. Umjetnički prijedlozi predstavljeni na festivalu obraćaju se idejama otpora, bio-moći, vladanju sobom i drugima, pojedinčevu odnosu prema grupi te normama koje određuju odnose između fizičkog i društvenog tijela. Promatrajući umjetnost kao sredstvo transformacije, u duhu radova Johna Deweya i Allana Kaprowa, ti će prijedlozi potaknuti dijalog između umjetnika i publike, energijom aktivnoga tijela i sposobnošću empatije nudeći hitan odgovor nametnutim političkim diskursima.
U petak, 19. travnja, u briselskom će se Wielsu publici predstaviti Barbara Matijević i Giuseppe Chico radom I am 1984, dijelom trilogije Teorija performansa budućnosti ili Jedini način spasa od masakra jest taj da mu postanemo autori. Matijević i Chico trilogiju grade polazeći od pretpostavke da društvo potrošnje i medija vodi u nestanak povijesti, te se vraćaju u prošlost i iz nje na sceni grade ludičke, poetične i začudne slike. I am 1984 govori o 1984. godini iz perspektive različitih realnosti i fikcija – od događaja iz nacionalne komunističke i svjetske povijesti, preko znanstvene fantastike, filmova i 3D animacije, te virtualnih svjetova interneta i video igara, uspostavljajući kompleksno nizanje informacija kroz formu predavanja. Neočekivane poveznice između autobiografskih i povijesnih činjenica uprizorene su crtežom.
Predstavu I am 1984 sami autori opisuju kao pseudoznanstveno putovanje kroz 1984. godinu u kojem se miješaju osobne i velike povijesti, subjektivno iskustvo i globalni procesi. Barbara Matijević više je od deset godina prisutna na hrvatskoj i međunarodnoj plesnoj i kazališnoj sceni. Uz bogato izvođačko iskustvo sa stranim i domaćim koreografima i redateljima, 2003. godine započinje autorske projekte i zajedničke projekte s drugim umjetnicima (kombinirane operacije, Via Negativa), a od 2008. godine surađuje s Giuseppeom Chicom.
Osim performansa, na drugom izdanju Experienza bit će održane i radionice, projekcije umjetničkih filmova, razgovori, okrugli stol i koncert. Više potražite ovdje.
KP
Objavljeno