Na devetom Festivalu 25 FPS, međunarodnoj filmskoj manifestaciji posvećenoj eksperimentalnom, inovativnom, nezavisnom i umjetničkom filmu, od 26. do 29. rujna u Zagrebu prikazano je 55 filmova te su održana četiri audio-vizualna performansa. U konkurenciji je prikazano 26 filmova. O najboljim su filmovima odlučivala dva žirija – međunarodni žiri i domaći žiri kritike. Svaki je član međunarodnog žirija dodijelio individualne nagrade najboljim filmovima iz programa.
Beatrice Gibson, britanska filmašica i dvostruka dobitnica nagrade Tigar festivala u Rotterdamu,Grand prixom je nagradila film Tisuću sunaca francuske autorice Mati Diop koji istražuje osobno i zajedničko naslijeđe igranog filma Touki Bouki, a koji je 1972. u Dakaru snimio autoričin ujak, filmaš Djibril Diop Mambéty. Gibson je posebno priznanje dodijelila japanskom filmu DUBHOUSE: doživljaj u materijalu br. 52 autora Keia Shichiria i Ryojia Suzukia.
Takashi Makino, japanski filmaš i predstavnik nove generacije japanskih nezavisnih redatelja te dvostruki laureat 25 FPS-a, najboljim je filmom proglasio japanski DUBHOUSE: doživljaj u materijalu br. 52. Ovaj dobitnik Grand prixa mješavina je dvojakih vizija arhitekta kao tvorca tame i filmskog autora kao donositelja svjetlosti. Posebno priznanje japanski je filmaš dodijelio austrijskom filmu Izviđanje Johanna Lurfa.
Laida Lertxundi, španjolska autorica inspirirana tradicijom američke Zapadne obale,Grand prix je dodijelila američkom filmu Cvjetanje autorice Naoko Tasake, alegorijskoj priči o medvjedu koji je pojeo cijelu svoju obitelj tijekom zimskog sna, a posebnim priznanjem nagradila je Tisuću sunaca francuske autorice Mati Diop.
Ovogodišnji žiri kritike činili su novinar i filmski kritičar Velimir Grgić, filmski i kazališni kritičar, neovisni istraživač i novinar Nino Kovačić i filmski kritičar Stipe Radić. Nagradu kritike dodijelili su kanadskom filmu Maska smrtiiz BuffalaMikea Hoolbooma, a posebna priznanja radovima AutofokusBorisa Poljaka i Između pravilnosti i nepravilnostiMasahira Tsutania.
Organizatorice i selektorice Festivala 25 FPS, Sanja Grbin i Marina Kožul, nagradu Green DCP dodijelile su filmu Autofokus Borisa Poljaka uz objašnjenje: “Film nas je osvojio svojim vizualnim konceptom i ubojitom rečenicom jednog od protagonista da je kulture previše. Smatramo da filmske kulture kakvom se bavi Boris Poljak, i kulture općenito, nikad nije dosta”.
25 FPS gostuje u riječkom Art-kinu u ponedjeljak i utorak, 30. rujna i 1. listopada, s dva dugometražna filma, nagrađivanim meksičkim Poslije tame svjetloCarlosa Reygadasa i Symbiopsychotaxiplasm: Take One Williama Greavesa, te dva kratkometražna programa iz natjecateljskog i popratnog programa. Projekcijom pobjedničkih filmova Festivala 25 FPS u subotu, 5. listopada, u zagrebačkom kinu Tuškanac završit će deveto izdanje ove međunarodne filmske manifestacije.
Izvor: 25 fps / Fotografija: Boris Poljak, Autofokus