Međutim, obilježavanjem ove staze Grad Zagreb će po tisućiti put demonstrirati svoju strategiju “podijeli pa vladaj” i dovesti bicikliste i pješake u konflikt koji samo njima odgovara.
Iz Grada se rado hvale zagrebačkim biciklističkim stazama, ali se prilikom njihove izrade ne drže međunarodnih smjernica – koje su sami naručili i platili. Da ih se ni namjeravaju držati, pokazuje i nova “staza” na pločnicima Savske. Iako je Grad Zagreb na čelu s Milanom Bandićem višekratno obećao da se staze, uključujući ovu u Savskoj, neće raditi bez suglasnosti udruga, to je očito bila čista laž.
“Ove žute crte nisu ni od kakve koristi biciklistima jer ne predstavljaju nikakav opipljiv pomak u odnosu na sadašnje stanje. Jedini rezultat bit će stvaranje dodatne napetosti jer se stvara iluzija da biciklisti imaju vlastiti slobodni prostor, dok se od pješaka očekuje da šetaju u koloni po jedan. Čak i tamo gdje je pločnik za nijansu širi, ovakva je staza besmislena jer počinje i završava na neobilježenim i uskim pločnicima gdje se suživot među pješacima i biciklistima ionako odvija bez ovih crta za deset kuna po metru”. Budući da od svog osnutka inzistira da se kvalitetne staze ne može izgraditi tek kistom i kanticom boje, Sindikat biciklista rezolutno odbacuje ovu intervenciju kao mazanje očiju i nepotrebno bacanje novca.
“Kvalitetno rješenje prometa na Savskoj traži sustavnu strategiju i drugačiju regulaciju gradskog prometa. Privremeno, prijelazno rješenje može biti zajednička zona tolerancije za pješake i bicikliste u kojoj bi se biciklisti smjeli voziti uz pažljivo ograničenje brzine”, rekao je Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista te još jednom pozvao Grad da počne slijediti smjernice PRESTO-a za izgradnju biciklističke infrastrukture koje je naručio i platio.
Izvor: SB
Objavljeno