Instrumenti kreativnog sektora

Novi program Europske unije Kreativna Europa raspisao je prve natječaje za područje kulture i medija.

cemre_flickr_630

U okviru potprograma za kulturu, raspisani su natječaji za suradničke projekte (rok 5. ožujka), europske platforme i mreže (rok 19. ožujka) te za književno prevođenje (rok 12. ožujka). 

Potprogram za medije, namijenjen podršci filmu i audiovizualnim industrijama, financijski podržava razvoj, distribuciju i promociju u tim sektorima. U 2014. godini, između ostalog, najavljena je podrška za tri nove inicijative – razvoj publike i filmske pismenosti, međunarodne koprodukcije i video igrice.

Za sada su raspisani natječaji za razvoj pojedinačnih projekata (prvi rok je 28. veljače, drugi 6. lipnja), za podršku televizijskom programu i audiovizualnim radovima (28. veljače, 13. lipnja), transnacionalnu distribuciju europskih filmova (28. veljače, 2. lipnja) i za podršku festivalima (28. veljače, odnosno 4. lipnja).

Do kraja 2013. godine najavljeno je još desetak natječaja u području medija i audiovizualnog sektora, uključujući razvoj video igrica, distribuciju radova, razvoj publike i koprodukcijske fondove.

Detalje natječaja, uputstva, formulare i ostale podatke možete pronaći na službenim stranicama Kreativne Europe.

Budžet programa Kreativna Europa, nedavno odobren u Europskom parlamentu, iznosi 1,46 milijardi eura do 2020. godine. Kreativna Europa podržavat će i kreativne industrije koji su shvaćeni kao izvor novih radnih mesta i privrednog rasta, a predviđen je i mehanizam financijske garancije koji će nositeljima malog poduzetništva u kulturi i kreativnim industrijama omogućiti dobivanje bankarskog zajma na dvije godine. Svi programi financiranja Kreativne Europe imaju i dimenziju razvoja nove publike, a glavni novitet je podrška platformama, čiji je cilj podrška mladim talentima i stimuliranje europskog ne-nacionalnog programiranja kulturnih aktivnosti. 

Creative’s Europe / seecult / Fotografija: cemre

Objavljeno
Objavljeno

Povezano