U okviru trodnevnog programa Exposium koji se u Pogonu održao od 7. do 9. studenog, zagrebačkoj publici predstavljeno je istraživanje o Vedi Zagorac, suosnivačici Muzeja afričke umetnosti u Beogradu. Navedenim istraživanjem bavila se Hrvoslava Brkušić, multimedijalna umjetnica, koja je dosadašnji rad o Zagorac prezentirala na grupnoj izložbi naziva Rizomatske geste.
Kustosica izložbe, Lea Vene, pojašnjava ideju projekta: “Rhizome tim ulazi u arhiv projekta Testing Ground u potrazi za okidačima koje upisuje u nove umjetničke projekte autorica Maje Bojanić, Hrvoslave Brkušić, Nadije Markiewicz i Fette Sans. U formatu audio šetnje, performansa, otvorene probe i radne sobe umjetnice otvaraju vlastiti umjetnički proces rada kao dijalog između spomenute arhive i osobnih projekata započetih izvan ovog konteksta.”
O dosadašnjem istraživanju, konceptu otvorenog postava u obliku radne sobe pod nazivom Veda Zagorac (radni naslov) predstavljene u Pogonu, razgovarali smo sa samom autoricom.
Hrvoslava Brkušić diplomirala je filmsku i TV montažu na Akademiji dramske umjetnosti i magistrirala na Akademiji likovnih umjetnosti na Odsjeku za Nove medije. Montirala je niz filmova koji su bili prikazivani na festivalima poput Rotterdama, IDFA-e Amsterdam, CPH DOX-a, Sarajeva, 25 FPS-a, Oberhausena i mnogih drugih. U umjetničkoj praksi izražava se u različitim medijima – zvučnim instalacijama, izvedbama uživo, filmu i videu. Jedna je od suosnivačica umjetničkog kolektiva Ljubavnice. Izlagala je u Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, Poljskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Španjolskoj, Francuskoj, Latviji. Kao edukatorica radi u Restartu i na Akademiji likovnih umjetnosti.
Snimila i uredila: Sara Gurdulić
Vizual podcast rubrike: Klasja Habjan