Tko izvozi hrvatsko kazalište?

utorak, 19.04.2011. - utorak, 19.04.2011.
Eurokaz Saloon_500

Nerijetko se kulturu naziva jednim od najboljih i najuspješnijih domaćih izvoznih proizvoda, ali malo se govori o konkretnim metodama kako do tog izvoza dolazi. Izvedbene umjetnosti poseban su slučaj, bitno zahtjevniji od likovnosti ili filma, i upravo zato je njihov plasman na inozemna tržišta kompleksniji, kako u nastanku tako, uglavnom, i u rezultatu.

 

Hrvatska kulturna politika u tom je smislu poprilično jasna u namjeri, dok u provedbi i nije uvijek tako, iako se ne može tvrditi da izvoza izvedbenih umjetnosti nema. Umjesto nabrajanja uspjeha, tema ovog Eurokaz Saloona bit će sve ono što stoji iza njih – rad institucija, od Ministarstva kulture preko pojedinih kazališnih kuća i festivala, udruga kao što su Hrvatski centar ITI i Hrvatski centar ASSITEJ, privatnih inicijativa, prijateljstava i poznanstava, institucionalnog i izvaninstitucionalnog umrežavanja, sustava preporuka, nagovora i razmjena te na koncu i osobnog odabira.

 

Postoji li jasna vizija o onome što bi hrvatsko kazalište trebalo ponuditi u tom smislu, postoji li strategija izvoza domaćeg teatra, što domaćim kazalištima i pojedincima donosi uspjeh izvan granica, koji je omjer institucionalnog i izvaninstitucionalnog izvoza – pitanja su na koja je hrvatsko kazalište već trebalo odgovoriti. Eurokaz Saloon je prilika da ih se i čuje, u srijedu, 20. travnja u 20 sati.

 

Voditelj Eurokaz Saloona je Igor Ružić.


Povezano