MaMa, Booksa i Kulturpunkt ponovno organiziraju kratku Školu neophodnoga znanja, popratni program Human Rights Film Festivala koji se od 3. do 7. prosinca održava u zagrebačkom klubu MaMa. Od 2015., na Školi su sudjelovali umjetnici i filozofi Dubravka Ugrešić, Alexander Garcia-Düttmann, Slobodan Šijan, Peter Szendy i Nathan Brown, dok će ove godine ugostiti četvero umjetnika i teoretičara okupljenih pod zajedničkom temom festivala, Pobunjena želja, u dva modula: “Radikalni kvir” i “Suvremene umjetničke interpretacije”.
Prva je gošća njemačka teoretičarka Roswitha Scholz, članica kolektiva Exit i jedna od urednica istoimenog časopisa. Primarno polje njenog interesa je Marxova teorija vrijednosti iz feminističke perspektive, a neophodno znanje o vezi roda i kapitalizma, Scholz predstavlja u ponedjeljak, 3. prosinca predavanjem pod naslovom Teze o kapitalizmu i hijerarhijskim rodnim odnosima koje počinje u 18 sati. Predavanje se održava na njemačkom jeziku uz konsekutivni prijevod, a za lakše praćenje prevedeni tekst predavanja možete zatražiti i mailom.
U utorak, 4. prosinca u 16 sati, filmska i vizualna umjetnica Melika Bass, jedno od “25 novih lica nezavisnog filma 2018.” prema Filmmaker Magazineu, održava master-class, povezan s projekcijom njezina najnovijeg filma Stvorenje pored tebe. Film je inspiriran opusom Wilhema Reicha, čije ideje protagonistice, plesačice Selma Banich i Penelope Hearne koriste kao polaznu točku te stvaraju suvremeni feministički odgovor na Reicha.
Temi radikalnog kvira u dvodnevnom seminaru, 5. i 6. prosinca vraća se britanska kvir marksistkinja i povjesničarka roda Jules Joanne Gleeson. U prvom će se predavanju baviti tijelom, dok će sljedeći dan problematiku proširiti uvodom u opresiju interspolnih tijela, te poviješću “endokrine revolucije”. Seminar će zaključiti raspravom o perspektivama trans feminizma.
Program Škole neophodnog znanja završava beogradski teoretičar i povjesničar umjetnosti Branko Dimitrijević, predavanjem o filmu Sweet Movie, kojega od početka prati stigma najdiskutabilnijeg ostvarenja Dušana Makavejeva. U petak, 7. prosinca, s početkom u 16 sati Dimitrijević će predstaviti specifičan i radikalan odnos Makavejeva prema filmskoj montaži i njenoj snazi, vodeći slušatelje ka tezi koju je iznio u svojoj knjizi Slatki film Dušana Makavejeva: da se radi o filmu koji je pokazatelj Makavejevljevog osobnog previranja i preispitivanja humanističke ideologije, po kojoj je suština ispunjenja “ljudske prirode” u ostvarivanju pune slobode kao ideala.
Ulaz na sva predavanja je slobodan i ne zahtijeva prethodnu prijavu.