U nedjelju, 11. listopada u 19 sati održat će se jedinstveni glazbeno-filmski događaj: projekcija Čovjeka s filmskom kamerom Dzige Vertova, najboljeg dokumentarca svih vremena po izboru britanskog Sight & Sounda, uz živu glazbenu pratnju američkog benda Alloy Orchestra.
Isti dan u 21 sat imat ćemo priliku vidjeti i Picture, novi film slavnog talijanskog filmskog kritičara, filmologa, redatelja Paola Cherchija Usaija, također uz glazbenu pratnju Alloy Orchestra. Projekciju će uveličati i sam autor, inače osnivač najstarijeg i najznačajnijeg festivala nijemog filma na svijetu Le Giornate del Cinema Muto, koji će najaviti film i nakon njega razgovarati s publikom.
Čovjek s filmskom kamerom remek djelo je ruskog konstruktivizma i jedan od najslavnijih nijemih filmova ikad snimljenih. Ovaj optičko-montažni filmski eksperiment iz 1929. s podnaslovom “izvadak iz snimateljskog dnevnika” opisuje jedan dan u životu grada, od zore do sumraka, iako je sniman tri godine u njih nekoliko – Moskvi, Kijevu, Harkovu i Odessi. Radi se o kulminaciji teorije njegovog autora Dzige Vertova zvane ‘kino-oko’ koja polazi od teze da je kamera instrument nalik ljudskom oku, pa ju je zato najbolje koristiti za dokumentiranje događaja iz stvarnog života.
Alloy Orchestra je trojac iz Cambridgea u Massachusettsu koji su 1990. osnovali bubnjar i udaraljkaš Terry Donahue i Ken Winokur, da bi im se kasnije kao klavijaturist pridružio Roger Miller, poznatiji kao gitarist kultnog post-punk benda Mission of Burma. U svom radu osim perkusija i elektroničkih instrumenata koriste cijeli niz objekata pronađenih kojekuda, pa čak i na smetlištu, s kojima stvaraju jedinstvenu eklektičnu zvučnu sliku. Američki NPR proglasio ih je “pionirima komponiranja nove glazbe za stare filmove”. U 25 godina svog postojanja nastupali su na brojnim filmskim festivalima, a dosad su izdali četiri albuma s glazbom za kultne nijeme filmove, među kojima su i Metropolis, Fantom iz opere, Nosferatu i General. Soundtrack za Čovjeka s filmskom kamerom nastao je prema uputama koje je Dziga Vertov napisao za premijeru filma 1929. godine.
Paolo Cherchi Usai (1957.) talijanski je filmski kritičar, filmolog, redatelj i jedan od najvećih svjetskih autoriteta na polju očuvanja filmske baštine. Od 1994. radi i kao kustos filmskog odjela najstarijeg muzeja posvećenog fotografiji i filmu na svijetu, George Eastman House u Rochesteru, gdje predaje i na tamošnjem univerzitetu, a trenutno je i potpredsjednik Međunarodne federacije filmskih arhiva.
Više potražite na stranicama Hrvatskog filmskog saveza.