Slojevi primijenjenih medija

ponedjeljak, 20.03.2017. - četvrtak, 30.03.2017.
ima_630

Nova edicija projekta međunarodne suradnje Ispod površina, koji se odvija u organizaciji Udruge bivših učenika ŠPUD-a Zagreb – UBU i Instituta za medijsku arheologiju iz Beča (IMA), bit će u Zagrebu predstavljena kroz izložbu Optički zvuk u Salonu Izidor Kršnjavi u trajanju od 21. do 31. ožujka

Program otvorenja započinje u utorak, 21. ožujka, s početkom u 19 sati. Autori izlagači su multimedijalni umjetnici iz Austrije Klaus Filip, Arnold Haberl aka noid, Tamara Wilhelm te zagrebačka umjetnica Vanda Kreutz koja izlaže instalaciju Nevidljivo svjetlo.

“U elektroničko/digitalnim audio/vizualnim umjetnostima i njihovoj izvedbi, produkcija zvuka i slike obično je nevidljiva i oslobođena svoje tjelesnosti. Rezultat je publici često neshvatljiv. U isto vrijeme suočeni smo s mnogo različitih metoda produkcije i prezentacije ovog žanra umjetnosti: od hakiranja hardvera do kodiranja uživo, od nastupa uživo do instalacija. Projekt Ispod površina želi zagledati dublje u slojeve primijenjenih medija, reflektirajući o metodama i alatima koji se koriste za stvaranje umjetnosti. Uz pomoć rezultata ovog refleksivnog procesa izgradit će se kapaciteti za bolju komunikaciju s s općom zainteresiranom publikom, studentima, učenicima, organizatorima, umjetnicima, teoretičarima i kulturnim profesionalcima”, ističu voditelji projekta. 

Od 19.30 sati slijedi koncertni program – ambijentalni glazbeni performans pod nazivom Optički zvuk. “Svjetlo govori, svjetlo stvara glazbu”. Tim riječima Emerich Spielmann predstavio je Superpiano na emitiranom programu bečke radio stanice RAVAG 1929. godine. Leon Theremin 1931. godine razvio je prvi optičko zvučnu ritmičnu mašinu (Rhytmicon) i ranih 30-ih ruski kompozitor Arseny Avraamov te njemački filmaš Oskar Fischinger započinju crtati zvučne valove na film. Krajem 50-ih Daphne Oram kreirao je Oramics, u međuvremenu u N.Y. u isto vrijeme austrijski kompozitor Max Brand razvijao je optički sintisajzer, koji se temeljio na istom principu Daphne Oramovog Oramics sistema. Kroz seriju izložbi, radionica, razgovora i koncerata, umjetnici i istraživači pozvani su da osvijetle principe optičkog zvuka i uvedu ih u 21. stoljeće.

Koncertni performans izvode umjetnici Klaus Filip and noid (Sonic Luz – The comeback of the optosonic synthesiser) i Tamara Wilhelm na glazbenom instrumentu vlastite ručne izrade (DIY noise machines). 

U sklopu projekta Ispod površina, 22. ožujka, u 16 sati u Salonu Izidor Kršnjavi odvijat će se i radionice koje će voditi umjetnici Klaus Filip i noid (Playing Sonic Luz)  te Tamara Wilhelm (Building DIY noise machines), nakon kojih u 18.30 sati započinju panel diskusije na kojma sudjeluju domaći i strani umjetnici-panelisti: Vitar Drinković (Process of perception),  Klaus Filip i noid (The making of photophon und Sonic Luz), Miodrag Gladović i Bojan Gagić (Luminoacoustics), Hrvoje Hiršl (Interference), Ivan Marušić Klif (Somehow, everything starts with a dot), Vanda Kreutz (Invisible light), Elisabeth Schimana (Optical Sound in Austria and Russia), Tamara Wilhelm (The Making of fade out).

Ulaz na sva događanja je slobodan.


Povezano