Slatke šezdesete: priče i pouke

četvrtak, 11.04.2013. - petak, 17.05.2013.
josef_dabernig_coeli_630

U petak, 12. travnja u 18.30 sati, u Galeriji Nova predavanje naslovljeno Uprizorenje dekolonizacijskog procesa: rad u nekoliko dijelova održat će Catarina Simão.

Za 20 sati najavljeno je otvorenje izložbe.

Izložba Slatke šezdesete: priče i pouke dio je višegodišnjeg projekta koji s naglaskom na post-socijalistički, bliskoistočni i afrički kontekst istražuje nasljeđe paralelnih modernizama šezdesetih godina prošlog stoljeća u odnosu na njihove sadašnje geopolitičke, ekonomske i kulturne implikacije i potencijale. Evociranjem nekoliko zaboravljenih ili manje poznatih epizoda 1960-ih izložba Slatke šezdesete: priče i pouke ističe ambivalentan i mitološki karakter dekade obilježene radikalnim i revolucionarnim zahtjevima kao što su, primjerice, procesi dekolonizacije afro-azijskog teritorija, studentske pobune, borba za ljudska prava ili antiratni pokreti. Iako je danas asimilacija borbe kasnih šezdesetih i sedamdesetih uhvaćena u, kako kaže Brian Holmes, “iskrivljeno ogledalo nove hegemonije”, pitanje je kako fragmentirane zahtjeve artikulirati i oživjeti u kontekstu recentnih borbi za društvenu pravdu.

Radovi u sklopu izložbe Slatke šezdesete: priče i pouke sučeljavaju događaje izmještene iz svoje stroge povijesne lokalizacije, stvarajući nove amalgame na pozadini kulturne memorije mjesta, povijesti i umjetničke reprezentacije (Josef Dabernig, Anna Artaker), ili aktualizacijom povijesti evociraju zaboravljene epizode koje govore i o širem kontekstu dekade. Rad Davida Maljkovića poziva se na nasljeđe i status jugoslavenskog modernizma upućujući na šire post-komunističko stanje i parelelizme društvenog i umjetničkog eksperimenta. Njegova prostorna intervencija u Showroomu galerije Nova ostat će u galeriji i nakon ove izložbe kao trajni arhivski i radni prostor. Proglašenje nezavisnosti Nigerije u radu Emeke Ogboha ukazuje na procese dekolonizacije Afrike šezdesetih godina, ali i na oblike suvremene kolonizacije i ambivalentnu ulogu nacionalnog identiteta. U radu Joane Hadjithomas i Khalila Joreigea bliskoistočno izučavanje svemira i kreiranje raketa upisuje se u kontekst panarabizama i njegova sloma. Baveći se manje poznatom epizodom međunarodnih teretnih brodova zarobljenih u Sueskom kanalu nakon Šestodnevnog rata između Izraela i Egipta 1967. godine, Uriel Orlow otvara pitanja njegovih dugoročnih posljedica.

Predstavljeni radovi izmiču nostalgičnom usidrenju u prošlosti oživljavajući i same načine, mogućnosti ili granice umjetničke prezentacije kao vizualnog načina razmišljanja, te evocirajući umjetnost ne samo kao u sebe zatvoreno carstvo slika, riječi i zvukova, već kao aktivno mjesto objašnjenja i mobilizacije putem slika koje jest dijelom revolucionarnih zahtjeva prošlosti i sadašnjosti.

Kustosi su izložbe WHW – Što, kako i za koga i Georg Schöllhammer. Program je dio međunarodnog suradničkog projekta Slatke šezdesete (2010.-2013.) koji podržava Europska unija, te istraživačkog procesa u sklopu projekta Meeting Points.

Izložba u Galeriji Nova otvorena je do 18. svibnja.


Povezano