

Projekt Ilica adresira problem nestajanja lokalnih radnji i obrta u Zagrebu iz specifičnog dizajnerskog rakursa, nastoji detektirati već postojeće lokalne resurse te ih pokušava strateški povezati u nov, funkcionalan i živ organizam koji će proizvoditi nove vrijednosti. Iz zagrebačke Ilice, pred suvremenim zapadnjačkim trendovima i utjecajima kulture tranzicije, iseljavaju autentični tradicijski obrti i trgovine stare škole, a u njezin se identitet upisuju napušteni izlozi i unificirana ponuda europskih brendova.
Projekt se sastoji od nekoliko faza. Prva, istraživačka, uključuje mapiranje obrtničkih i proizvodnih lokala, razgovore i intervjue s protagonistima stare škole koji su spremni podijeliti iskustva i tajne vlastitih zanata te rezultira Registrom nositelja znanja (Registry of Knowledge Holders) s detaljnim opisom kvalifikacija, vještina i tipovima zastupljenih proizvoda.
Na osnovu registra formiran je kolaborativni edukativni program Old School Ilica, koji se unutar kraćih ili duljih interaktivnih radionica za zainteresirano građanstvo uz asistenciju dizajnera, bavi oživljavanjem obrtničkih tehnologija i njihovom rekontekstualizacijom u okviru suvremenog društva. Uloga škole je neposredna promocija specifičnih znanja majstora iz Ilice, u svrhu unaprijeđenja stagnirane ponude lokaliteta i pokušaja njegove revitalizacije bottom-up pristupom.
Treća faza projekta ima za cilj materijalne i nematerijalne rezultate radionica predstaviti javnosti kroz nove kvalitetne proizvode i usluge s pričom, zajedničkog nazivnika Made in Ilica. Dugoročni cilj projekta, kojem je ideja da se u procesu dizajna, od ideje do prodaje proizvoda i rekreacije fragmenata identiteta gradske četvrti koriste isključivo lokalni i lako dostupni materijalni resursi i znanja njezinih stanovnika, jest kreiranje održivih modela koje je uz male modifikacije moguće primijeniti na četvrti drugih gradova Hrvatske.
Projekt Ilica su inicirale dizajnerice, članice Umjetničke organizacije Oaza, i same stanovnice Ilice, kao reakciju na postojeći proces nestanka dijela kulturnog identiteta ulice na potezu između Britanskog trga i Trga Francuske revolucije, od broja 50 do 150. U Oazi dizajniraju Nina Bačun, Ivana Borovnjak, Roberta Bratović, Tina Ivezić, Maja Kolar i Maša Poljanec. Svojim samostalnim i kolektivnim djelovanjem nastoje doprinijeti produkciji i prezentaciji dizajna na inovativan način. Oaza djeluje unutar područja produkt dizajna, dizajna interijera, izložbenih koncepcija i prostornih intervencija, te vizualnih komunikacija. Unutar navedenih područja autorice kontinuirano izlažu u Hrvatskoj i inozemstvu te su dobitnice nekolicine priznanja i nagrada.
Izložba će biti otvorena u HDD galerji od 2. do 12. prosinca.