U ponedjeljak, 21. svibnja u 19 sati u Galeriji Nova održavaju se projekcije filmova i predavanje kojima će Adrià Julià predstaviti svoje dvije izložbe, Vruće željezo i Zabilješke uz Vruće željezo.
Njihovo je polazište obiteljski fotografski arhiv koji katalogizira 556 romaničkih crkava, većinom s područja Katalonije i južne Francuske, snimljenih u periodu od 1950-ih do 1990-ih. Naslovi proizlaze iz izreke “željezo se kuje dok je vruće”, što bi značilo da priliku treba iskoristiti kada su uvjeti za to povoljni.
Julià je naišao na izraz “željezo je sad vruće” u pismu iz 1917. u kojem Gustavus T. Kirby govori o komercijalnom interesu prikupljanja romaničkih umjetničkih radova. U Vrućem željezu i Zabilješkama uz Vruće željezo učinci ekonomskih transakcija uključenih u kulturni uvoz i izvoz stavljeni su u odnos s naoko nepovezanim događajima poput prodaje katalonskih romaničkih umjetnina američkim kupcima u ranom dvadesetom stoljeću i uvođenja američkog nogometa u Barcelonu gotovo sto godina kasnije, baš kad je Montjuïc transformiran u jedan od glavnih gradskih sportskih lokacija za Olimpijske igre. Ove konfiguracije presijecaju i druga područja poput eksploatacije zemlje, kulturnog nasljeđa, ženskog tijela, te ulogu fotografije i proizvodnje slike u redefiniranju kulture kroz nametanje turizma i sporta.
Kroz instalacije, film, video, fotografiju i publikacije, Adrià Julià propituje sredstva reprezentacije i recepcije događaja, onih od osobnog značaja kao i onih od kolektivnog povijesnog značaja, te načine na koje se kroz njih pregovaraju sjećanje, otpor, izmiještanje i preživljavanje.
Rođen u Barceloni, Julià živi i radi u Los Angelesu i Bergenu gdje od 2016. predaje na Umjetničkoj akademiji Bergenskog sveučilišta. Njegove recentne izložbe održane su u San Sebastianu, Barceloni, Dublinu, Mexico Cityju, Newport Beachu, Los Angelesu, New Yorku, Seulu. Sudjelovao je u grupnim izložbama u njujorškom Metropolitan Muzeju, Muzeju Reina Sofia u Madridu; roterdamskom Witte de With, Seoul Museum of Art u Seulu; na Lyonskom bijenalu; u bečkoj Fondaciji Generali, na 7. Mercusur bijenalu u Porto Alegreu u Brazilu te berlinskoj Akademie der Künste.
Program je realiziran u suradnji s Institutom za suvremenu umjetnost i Tehničkim univerzitetom u Grazu.