

Alluminium of Greece, 1965.
Vassily Bourikas izuzetno je cijenjeni nezavisni filmski kustos najpoznatiji po svom radu na mjestu dugogodišnjeg umjetničkog direktora vrlo hvaljenog programa Experimental Forum na Thessaloniki Film Festivalu. Između njegovih brojnih trenutnih aktivnosti izdvaja se uređivanje jednog od programa na Avant-Garde Film Festivalu u Ateni, kao i članstvo u selekcijskom odboru filmskog festivala u Oberhausenu. Vassily Bourikas osnivač je i nezavisnog filmskog laboratorija LabA u Ateni koji vodi od 2009. Selekciju filmova koja će biti projicirana u Zagrebu objedinio je pod nazivom Nezapadni antikanon.
Paura in Citta je film Davorina Maca napravljen u formi dnevničkog filma, koji je autor snimio kad je imao samo 20 godina. Istovremeno, film funkcionira i kao spot napravljen za neku stvar kultnog britanskog elektro benda Cabaret Voltaire, iako vrlo vjerojatno njegovi članovi nisu svjesni postojanja istoga. Film je nedavno restaurirala Slovenska kinoteka, tako da se prikazuje s nove 35mm kopije.
XXXIII Theofanisa De Leziosoa produkt je filmskog laboratorija LabA za koji Emmanuel Lefrant, direktor najveće evropske distribucijske kuće za eksperimentalni film Light Cone, kaže da je jedinstven film koji izgleda potpuno drugačije od svega što je u životu vidio, a ipak se na puno načina referencira na filmsku povijest.
Aluminium of Greece strog je i precizan prikaz tehnološkog napretka Grčke u 60-ima. Tema filma, kao i način na koji je snimljen isijavaju nadu u budućnost zemlje. No, kad se danas gleda, film izaziva određeni osjećaj beznađa. Film Roussosa Koundourosa je neostvarena vizija budućnosti, priča o progresu koji se mogao dogoditi, ali ipak nije.
U filmu Povratak u ulicu Aeolus redateljica Maria Kourkouta radila je s isječcima iz starih grčkih filmova iz 50-ih i 60-ih, s idejom da, kako sama kaže, oslobodi komprimirano vrijeme zarobljeno u njima. Film govori o grčkoj povijesti, onako kako je ona nesvjesno zabilježena.
Amen je snimljen 1993. u Nizozemskoj, montiran 20 godina kasnije u Južnoj Africi, a ovo je njegova međunarodna premijera. Režiser Aryan Kaganof pjesnik je, romanopisac, umjetnik, glazbenik i jedan od najradikalnijih filmaša koji danas snimaju. Njegova vizija politike filma, kao i seksa u filmu, i seksa u politici, o čemu se govori u Amenu, nije objašnjena samo unutar njegovih kadrova, nego i u načinu na koji izlaže svoje radove.
Kuhani je eksperimentalni film inspiriran stvarnim slučajem katoličkog svećenika iz Ugande Anthonya Musaale koji je u pismu svom nadbiskupu upozorio na slučajeve kršenja celibata i seksualnog nasilja prema maloljetnicima za koje su odgovorni njegovi kolege. Pismo je izašlo u javnost, a otac Musaala uskoro je suspendiran i procesuiran temeljem zakona protiv homoseksualnih aktivnosti. Redatelj filma Ntare Guma Mbaho Mwine državljanin je Ugande i SAD-a koji se bavi fotografijom, kazalištem, filmom i televizijom.
Projekcije će biti održane u utroak, 16. prosinca, u kinu Tuškanac, s početkom u 20 sati.