BLOK u okviru cjelogodišnjeg programa Muzej susjedstva Trešnjevka 7. i 14. srpnja na platou Tržnice Trešnjevka donosi besplatne filmske projekcije u selekciji Dine Pokrajac.
Iz najave: “Osmu godinu za redom trešnjevačku tržnicu pretvaramo u besplatno ljetno kino. Grad je u svojoj biti proces – on se stalno mijenja dok naše „proživljeno iskustvo“ pretvara njegove apstraktne strukture u svakodnevnu praksu i simboličko mjesto, pozornicu na kojoj proživljavamo svoje živote. Međutim, mnoga naša iskustva i simboličke predodžbe gradova odvijaju se putem filma. Od svog začetka film se pokazao kao moćan medij koji uobličuje naše viđenje grada i odnos prema raznim problematikama urbane svakodnevice. Odabrani filmovi rastvaraju granice umjetnosti i života te vizualiziraju načine na koje možemo spasiti urbanu svakodnevicu od sveprisutne banalizacije i komodifikacije.”
“U sklopu prve filmske večeri gledamo dva filma o zajednicama koje se suočavaju s rapidnom transformacijom suvremenih gradova u kojima za mnoge više nema mjesta. Zaigran eksperimentalni film Pošast britanskog avangardnog filmaša Johna Smitha nastao je u suradnji sa skladateljicom Jocelyn Pock i donosi priču o izgradnji ceste M11 u istočnom dijelu Londona te kampanji koju su pokrenuli lokalni stanovnici ne bi li zaštitili svoje domove od rušenja. Naizgled trivijalne uspomene bivših stanara kombinacijom prirodnih zvukova, glazbene podloge i snimljenih razgovora postaju čudnovato muzikalne i sugestivne metafore devastacije koja im prijeti. Gorko-slatka društvena satira Velika nadanja portret je proširene radničke obitelji i komentar Mikea Leigha na klasne i socijalne promjene u Londonu u kasnim osamdesetima. Marksistički nastrojen dostavljač Cyril i njegova djevojka Shirley brinu za Cyrilovu senilnu majku i suočavaju se s invazijom pripadnika više društvene klase u njihovu staru četvrt, a tu su i Cyrilova neurotična sestra Valerie, kaktus nazvan po Margaret Thatcher i naivni došljak sa sela E.T. koji nikako da ode doma. Film karakteriziraju osebujni i otkačeni likovi, maestralna glumačka improvizacija i realističan stil te prepoznatljiv britanski humor.
U sklopu druge filmske večeri gledamo dva filma o životu na margini društva te licu i naličju tzv. talijanskog ekonomskog čuda. U Biti žene prva dokumentaristica poslijeratne Italije Cecilia Mangini portretira borbu mladih radnica koje migriraju s juga na sjever Italije u potrazi za boljim životnim uvjetima no tamo ih dočekuje žongliranje između majčinstva, rada u tvornicama i grčevite obrane vlastitih prava. Igrano-dokumentarni hibrid Vučje ždrijelo Pietra Marcella posveta je jednom gradu i jednoj velikoj ljubavi. Bivši zatvorenik Enzo vraća se u Genovu nakon dužeg odsustva i hoda kroz grad u potrazi za mjestima kojih se sjeća od ranije, ali ih je vrijeme neumitno promijenilo. Enzo je u zatvoru proveo ukupno 27 godina, služeći nekoliko uzastopnih kazni, no njegova trans odabranica Mary cijelo to vrijeme ga je vjerno čekala. Širi okvir je povijest Genove kroz 20. stoljeće, ispričana u arhivskim snimkama koje bilježe transformacije drevne mediteranske luke. Nekad veličanstveni brod tako postaje simbol za propast bogatog lučkog grada i njegove industrije, tihi očaj protagonista i svih nasukanih bivših moreplovaca”, piše Dina Pokrajec.