Filmske “zarobljenice”

srijeda, 13.04.2016. - srijeda, 13.04.2016.
osobni_rezovi_630

Sanja Iveković, Osobni rezovi

Zagreb, MM centar, 14. travnja

U četvrtak, 14. travnja, u MM centru u 19:30 sati prikazuje se 8 kratkometražnih filmova hrvatskih autorica koji tematiziraju različite vrste zarobljenosti, uvjetovane vanjskim faktorima, na koje protagonisti/ce ovih filmova imaju malo ili nimalo utjecaja. Filmovi, nastali od 1982. do 2015. godine, prikazuju život koji je paraliziran, bezizlazan zbog mitologiziranja romantičnih odnosa, odgoja, društvenih normi, nezrelosti, gubitaka s kojima se ne možemo pomiriti te zbog praznine kao posljedice svih uzroka.

Osobni rezovi Sanje Iveković, svjetski priznate video umjetnice, performerice i aktivistice, čin su ogoljavanja lica i oslobađanja osobnog identiteta, a ujedno i tjeskobno priznanje vlastite definiranosti društvenim stereotipima posredovanim televizijskom slikom. Istražujući odnos pojedinca, društva i medija televizije, autorica u svom videu pred kamerom inscenira performans u krupnom planu: velikim škarama odrezuje jednu po jednu rupu na crnoj čarapi koja joj prekriva lice, ispunjavajući svaku novu rupu novim kratkim isječkom iz televizijske emisije Povijest Jugoslavije. Pobjednički film Dana hrvatskog filma 2013., Terarij Hane Jušić, govori o zarobljenosti u zajedničkoj dokolici i prikazuje kako zadatost tjelesnosti i pulsiranje tijela utječu na naše odluke i reakcije. Najbolji eksperimentalni film na Danima hrvatskog filma 2003. bio je onaj filmske kritičarke i selektorice Rade Šešić, In The Whitest Solitude, vizualna poema o zarobljenosti u jeziku, riječima te oslobođenju u pokretu tijela koji pretvoren u ples izaziva najdublje emocije. U dvije stop animacije Danill Ivanoviču, oženi me i Danill Ivanoviču, slobodan si Petre Zlonoge promatramo zarobljenost u vlastitim emotivnim sigurnosnim zonama i revidiranjima istih. Autorica odlučuje zaprositi Danilla Ivanoviča Harmsa, međutim, nakon nekoliko godina odustaje od zaruka, revidira stavove prvog filma i istražuje granice vlastite sigurnosne zone, fizički, mentalno i emotivno. Zaključuje da “biti slobodan“ češće ima puno više veze s „biti odgovoran“ prema sebi, a time i drugima, nego s „biti nevezan“ te da je svaki novi rad uvijek izazov ispočetka, a gurkanje granica sigurnosne zone zapravo nužnost, preduvjet. Tu su i filmovi Ultrazvuk Tanje Golić, Probudi me Dee Jagić te Baš si glupa, glupa Kristine Kumrić.

O temi zarobljenosti u ovih 8 filmova govorit će selektori programa: dramaturginja i scenaristica Jasna Žmak te predsjednik Kinokluba Zagreb Vedran Šuvar.

Filmovi se prikazuju u sklopu programske cjeline Runda kratkog koja je posvećena hrvatskim kratkometražnim filmovima. Kratke slike su filmski program MM centra koji pozornost posvećuje inovativnim filmskim strujanjima, prateći tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja. Program se održava svakog četvrtka i specijaliziran je za kratki, umjetnički, eksperimentalni film, a osim filmskim projekcijama, jednaku važnost pridaje filmskoj teoriji te razgovorima s autorima i filmskim stručnjacima.

Ulaz je besplatan, a više informacija potražite na službenoj stranici MM centra i Facebook stranici Kratkih slika.


Povezano