Blic Politike reprezentacije, Trešnjevački plac, 8. srpnja
U subotu, 8. srpnja u 21 sat na Trešnjevačkom placu održava se druga večer ciklusa Politike reprezentacije u sklopu koje se prikazuju filmovi Katedrale (K. Kästner, 2013) i Ruke nad gradom (F. Rosi, 1963).
“Urbanizacija suvremene Kine, temeljena na financijskim spekulacijama i smatrana ‘kraljevskim putem’ u modernost, te političko-ekonomske malverzacije u kontekstu prostornog širenja Napulja sredinom prošlog stoljeća tematske su okosnice drugog dijela filmskog programa posvećenog načinima prikazivanja stanovanja na filmu.
Početkom 2000-ih, na unosnom valu eksploatacije ruda, Kina je započela s urbanizacijom područja na granici s Mongolijom, u kojemu je nastao danas naširoko poznat i impresivan ‘grad duhova’ — Kangbashi. Navodno osmišljen po uzoru na Peking, velebno preizgrađen Kangbashi iz niza je razloga dugo vremena ostao gotovo potpuno nenaseljen; s jedne strane stambeni su kvadrati postali jedina logična investicija dijela stanovištva koje je profitiralo od regionalnog prirodnog bogatstva, dok su s druge građevinski poduzetnici nakon sloma tržišta 2011. odlučili zadržati nekretnine ne bi li im u budućnosti cijena ipak možda porasla. Njemački redatelj Konrad Kästner preklopio je kadrove praznoga grada snimateljice Eve Katharine Bühler s tekstom pripovjetke Michaela Endea u nagrađivani filmski esej Katedrale. Riječ je o poetskom i meditativnom osvrtu na ekonomsku podlogu razapetosti ovoga kineskog grada u prostoru između stagnacije i razvoja.
Nekritičko vjerovanje u moć novca i boga provlači se i kroz neorealističku političku dramu talijanskog redatelja Francesca Rosija Ruke nad gradom za koju je autor 1963. osvojio venecijanskog Zlatnog Lava. Poratni Napulj mjesto je neprekidne borbe protiv korupcije i kriminala u strukturama gradske vlasti, koju Rosi precizno ocrtava kao idealan i složen poligon za plodnu suradnju utjecajnih građevinskih spekulanta i mreže gradonačelnikovih ljudi, ujedinjenih u borbi za profitom i moći.
Udaljeni miljama i desetljećima, kineski ‘grad duhova’ i Napulj 1960-ih približavaju se jedno drugome kao dvije verzije uznemirujućeg portreta kapitalističkog grada”, piše kustosica programa Petra Belc.

