Šesto izdanje festivala Dani Nove glazbe Split održava se od 17. do 19. rujna 2014. u Gradskom kazalištu lutaka u Splitu. Dani Nove glazbe Split međunarodni je festival posvećen suvremenoj glazbi te svim ostalim suvremenim umjetničkim praksama koje se bave zvukom. Kao prva i trenutno jedina festivalska platforma tog tipa na području Splita i Dalmacije, festival je otvoren naspram čitavog spektra inovativnih umjetničkih tendencija na području zvuka neovisno o žanrovskim odrednicama, trudeći se biti u toku sa recentnim strujanjima te vrste u svijetu, uz poseban naglasak na povezivanju i suradnji umjetnika različitih profila i pristupa mediju zvuka.
Uz antologijska djela suvremene glazbe koja splitska publika do sada nije imala prilike čuti, u fokusu festivalskog programa su najnovija i najinteresantnija ostvarenja s domaće i međunarodne scene.
Festival otvaraju japansko-austrijska pjevačica i vokalna performerica Kaoko Amano i austrijski kompozitor, glazbenik i laptop-performer Matthias Kranebitter s programom Breath Electrified and the Songs of NOW, na kojem će se naći četiri hrvatske i pet splitskih praizvedbi djela za glas i (živu) elektroniku. Zajedno s gostom na saksofonu Gordanom Tudorom, predstavit će neke od dominantnih pristupa upotrebi glasa u umjetnosti 21. stoljeća, a uz djela na tragu vokalnog teatra Matthiasa Kranebittera i Mirele Ivičević koja zvukom kritički pristupaju društvenopolitičkim temama te eksperimentalnog videa kineske multimedijalne umjetnice Hui Ye, na programu je i jedno od tehnološki najinovativnijih djela suvremene glazbene literature – Your Fox’s A Dirty Gold za solo izvođača sa glasom, senzorima pokreta, električnom gitarom i živom elektronikom Alexandera Schuberta.
Druge festivalske večeri predstavit će se mlada udaraljkašica Kaja Farszky, svestrana umjetnica koja se na hrvatskoj glazbenoj sceni istakla izvrsnošću svojih glazbenih izvedbi, ali i sklonošću intermedijalnim projektima te jasno definiranim i osmišljenim izvanglazbenim dramaturškim konceptom svojih koncerata. Na njezinom reperoaru redovito su kompozicije u kojima se koristi glasom i tijelom kao instrumentima te u kojima njezine izvođačke sposobnosti postaju medij za širenje okvira konvencionalne koncertne izvedbe. Na programu splitskog recitala neka su antologijskih djela za udaraljke iz druge polovine 20. stoljeća skladatelja Iannisa Xenakisa, Frederica Rzewskog i Vinka Globokara, ali i recentna kompozicija hrvatske skladateljice Viktorije Čop za čiju izvedbu je Farszky 2014. godine nagrađena nagradom Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu skladbe hrvatskog autora na 47. glazbenoj tribini Darko Lukić.
Austrijska eksperimentalna glazbenica i violinistica Mia Zabelka predstavit će treće večeri festivala svoj posljednji projekt Projekt Z fokusiran na temu Man-machine-interface te na razvoj eksperimentalnih improvizacijskih tehnika glasa i violine korištenjem žive elektronike, a nakon nje iste večeri slijedi i audiovizualni performans 262nd Day of the Year – kolaborativni projekt glazbenika Alena i Nenada Sinkauza, multimedijalnog umjetnika Ivana Marušića Klifa i oblikovatelja zvuka Miroslava Piškulića u kojem kroz improvizaciju i live-sampling istražuju i predstavljaju proces instantnog stvaranja glazbenog djela.
Sve tri večeri otvorit će mini-koncertima pod nazivom U M A S NOVA studentice i studenti Umjetničke akademije u Splitu sa suvremenom glazbom po njihovom izboru. Mladi glazbenici Nereo Arbula, Erna Čizmić Rebić, Maja Ćorić i Dunja Stojić svirat će djela Peterisa Vasksa, Ryja Node, Frana Đurovića i Edgara Varèsea.
Za kraj festivala nagrađivani umjetnički dvojac Lightune.G, čiju je jedinstvenu metodu konverzije svjetla u zvuk putem solarnih panela festivalska publika imala priliku doživjeti u koncertnoj formi 2012. godine, predstavlja Route 666 – novi pristup luminalnim zvučnim sadržajima u formi field-recordinga, odnosno luminoakustičke vožnje gradom.
Više informacija o festivalu i programima potražite ovdje.