Deveta Filmska runda, revija hrvatskog kratkometražnog filma, održat će se u osječkom kinu Urania 25. i 26. listopada.
Program počinje okruglim stolom u petak, 25. listopada u podne: na njemu će se u prostoru Kulturnog centra Osijek voditi razgovor o Osijeku kao filmskom gradu, a cilj je doći do konstruktivnih smjernica i prijedloga za strateško uključivanje dugoročne filmske edukacije i poticanje filmske proizvodnje na području grada.
Nakon toga, u prvom projekcijskom bloku, u kinu Urania predstavit će se različiti tipovi filmskih narativa koji su uprizorili Osijek tijekom posljednjih nekoliko godina. Osječka runda između ostalog uključuje nagrađivani studentski igrani film Niska trava Davida Gaše, dokumentaristički insert Hrvoja Petrovića DGO i nezavisni dugometražni film Frka Svebora Mihaela Jelića.
Prvi dan revije zaključit će se sa šest recentnih, nagrađivanih i festivalski zamijećenih filmova u glavnom programskom bloku Stanja & odrastanja, koji će predstaviti kratke filmove pod zajedničkim nazivnikom zamrznutih trenutaka. Organizatori posebno ističu projekciju Boli, posljednjeg filma osječkog redatelja Ivana Faktora te nagrađivanog filma Čovjek koji nije mogao šutjeti Nebojše Slijepčevića.
Drugi dan revije rezerviran je za Autorsku RUNDU, susret s Jurjem Lerotićem, redateljem i scenaristom filmova Onda vidim Tanju i Sigurno mjesto. Večer će početi izborom filmova koji su oblikovali način njegova promišljanja o filmovima, a uslijedit će razgovor s publikom koji gledateljima_cama nudi priliku zaviriti u pojedinosti nastanka filmskog djela.
Posljednji blok revije Sustavi & ekosustavi uključuje animirani film Jelene Oroz Nema mjesta koji istražuje urabni ekosustav prometnog kaosa, Moj muž idiot Luke Galešića koji se bavi životom u bračnoj zajednici te debitantski film osječkog autora Stjepka Galovića Besplatno kino i Mali val Filipa Peruzovića koji tematiziraju egzistencijalnu tjeskobu boravka u sustavu u kojem metafizički ne pripadaju.
Ulaz na projekcije besplatan je za sve posjetitelje_ice, a više informacija o reviji dostupno je ovdje.