Regenerativni potencijali sudara

U novom izvedbeno-izlagačkom ciklusu Galerija Močvara predstavlja tri umjetnička rada koji istražuju duh otpora i nepristajanje na vlastitu poziciju u društvu.

pripremila:
Hana Sirovica
ybdb FOTO: Young Boy Dancing Group

Pripremila: Hana Sirovica

Nakon niza umjetničkih događaja – izvedbi, izložbi i radionica – koji su tijekom 2019. godine na različite načine istraživali čekanje na rubu kolapsa, Galerija Močvara ove jeseni nastavit će s potragom za umjetničkim odgovorima na krizno stanje svijeta koji se raspada. Novi ciklus, naslovljen Collision Course, u listopadu će predstaviti inozemni izvedbeni kolektiv Young Boy Dancing Group i instalaciju domaćeg umjetnika Luke Kedže. Tijekom studenog, ciklus će zaokružiti performans izvedbenog tandema New Noveta. Program su osmislili kustosi Lea Vene i Lovro Japundžić, koji posljednje dvije godine razvijaju koncept galerije. 

“I ove sezone program uključuje nekoliko kratkih, ali moćnih galerijskih formata. Dok je prošlogodišnja selekcija radova elaborirala temu katastrofe, radovi koje ćemo predstaviti u 2020. odgovaraju na krovnu temu sudara istražujući duh otpora, nepristajanje na trenutnu situaciju ili vlastitu poziciju u društvu”, kazao nam je kustos Lovro Japundžić. “Radovi kolektiva Young Boy Dancing Group i New Noveta kinetički su performansi koji se odvijaju u prizorima borbe i izvedbene sabotaže. Njihovi izvođači preuzimaju apstrahirane, ahrhetipske likove i namjerno su neprikladni i groteskni u svom izrazu. Osim toga, zajedničko im je to što sudaru ne pristupaju kao destruktivnom, već regenerativnom aktu”, naglasio je poveznicu dvaju performansa koje će Galerija Močvara predstaviti tijekom jeseni. Izvedba Young Boy Dancing Group održat će se 13. listopada, a New Noveta na rasporedu je 25. studenog.

Za razliku od izvedbenih radova koji istražuju tjelesne i osjetilne aspekte sudara, u fokusu instalacije Luke Kedže nalazi se jezik. Polazeći od iskustva gledanja Noćne more Željka Malnara, umjetnik istražuje nefiltriranost i labavu strukturu jezika u toj emisiji, a zatim i općenitu problematiku slobode govora i politički (ne)korektnog izražavanja. “Takva je sloboda varljiva i prividna jer je u sukobu sa socijalno osjetljivim govorom, i u tom smislu može se povezati s oblicima internetske komunikacije kao što je trolanje”, rekao je Japundžić, objasnivši i kako je instalacija svojevrsna inscenacija nightmare stagea.

Ovim nizom umjetničkih događaja kustosi Lea Vene i Lovro Japundžić nastavljaju oblikovati smjer Galerije Močvara organizacijom susreta domaćih i stranih umjetnika mlađe generacije te site-specific radova koji uključuju svijest o galerijskom, ali i klupskom okruženju prostora Močvare i Jedinstva. Riječ je o galeriji koja u sklopu Udruženja za razvoj kulture URK djeluje od 2001. godine, a u njezinom su se vodstvu prethodno izmijenile i udruge 90-60-90 i KONTEJNER. 

Objavljeno
Objavljeno

Povezano