

Polaznice i polaznici WHW Akademije svojim radovima testiraju različite oblike umjetničke proizvodnje u uvjetima krize.
Drugo izdanje WHW Akademije – internacionalnog umjetničkog studijskog programa kustoskog kolektiva WHW / Što, kako i za koga – odvija se u vremenu podjednako zahtjevnom za umjetničku produkciju kao i za međunarodnu suradnju. Ipak, izvanredne okonosti izazvane prvo globalnom pademijom, a onda i razornim potresom nisu zaustavile program, pokrenut upravo s ciljem da umjetnice i umjetnike u nastajanju potakne na razvijanje novih perspektiva, temeljenih na kritičkom razmišljanju, znatiželji i razmjeni iskustva.
Tako su polaznice i polaznici Akademije – Vlad Brăteanu, Dante Buu, Tin Dožić, Bianca Hisse, Neža Knez, Jolanta Nowaczyk, Gaisha Madanova, Ekaterina Muromtseva, María Luisa Sanín Peña i Ivana Tkalčić – što oslanjajući se na program, što samoorganizirano, testirali različite oblike umjetničke proizvodnje u uvjetima krize odbijajući pasivno čekanje povratka u “normalu” te aktivno i odgovorno tražeći mogućnosti autonomnog i empatičnog djelovanja u zajednici i za nju.
Ekaterina Muromtseva već je u prvim danima lockdowna na svom zagrebačkom balkonu inaugurirala Balkon Galeriju, gdje je 20. ožujka predstavila prvu izložbu – How To Become Invisible, seriju novonastalih slikarskih radova u tehnici akvarela. Serija varira motive sjena lokalnih umjetnika/ica, kustosa/ica i kulturnih radnika/ica s kojima je razgovarala o uvjetima prekarnog i često nevidljivog rada. Balkon Galerija prošli je tjedan ugostila i rad Jolante Nowaczyk – rukom rađenu zastavu s natpisom New Normal, izrađenu od ostataka materijala pronađenih na zagrebačkim ulicama, kojom se umjetnica referira na aktualnu situaciju i poziva prolaznike na promišljanje života nakon pandemije.
Drugi traumatičan događaj, potres koji je 22. ožujka snažno uzdrmao Zagreb, reflektirao je rumunjski umjetnik Vlad Brăteanu. U šetnjama gradskim centrom, na ulicama na kojima su razorne posljedice potresa još itekako vidljive, od odbačenog materijala uništenih građevina izradio je fragilne i dirljive in situ skulpture pod nazivom Stay Balanced. Dante Buu je na svom Instagram profilu pokrenuo podcast s čitanjem poezije, a Neža Knez realizirala je seriju grafita Predictions and Reality, citirajući odgovore djece iz svog ranijeg rada koji je istraživao koncept deus ex machina kako bi se riješili globalni problemi. María Luisa Sanín Peña kroz serije kolaža i slika nastalih u karanteni reflektira anksioznost, ali i nadu sadašnjeg trenutka.
Nastavlja se i radionički segment WHW Akademije pa umjetnici i umjetice trenutno sudjeluju u programu WorkShope online: S kolekcijom riječkog Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, koji je zbog izvanrednih okolnosti pokrenut u online formatu. Suradnja je integralni dio aktualne izložbe Davida Maljkovića S kolekcijom, zamišljene u formatu otvorenog tipa koji se gradi u nizu interakcija i intervencija u zbirku riječkog MMSU-a. Uslijed nemogućnosti fizičkog susreta, studenti su za svoje intervencije koristili digitalne alate, kao i mogućnosti promišljanja umjetničke produkcije, koncepata muzeja i kolekcije, autorstva, vidljivosti i odnosa moći. Rezultati se mogu vidjeti na službenim stranicama MMSU-a, a o izložbi pročitati više u osvrtu koji je za Kulturpunkt.hr pisala Irena Borić.
U virtualnom prostoru održava se i nastava WHW Akademije pa je završen i treći u seriji intenziva koji su umjetnici i arhitekti Sandi Hilal i Alessandro Petti iz DAAR-a (Decolonizing Architecture Art Residency) održali u obliku online radionice Stalna privremenost unutar koje su se raspravljali koncepti gostoprimstva, javnog i privatnog, samoorganizacije i kolektiviteta. U sklopu diskurzivnih programa WHW Akademija nastavlja razmatrati teme koje razmatraju angažiranu produkciju i diseminaciju znanja o kolektivnosti i imaginaciji. Tako se u ponedjeljak, 4. svibnja na Zoom platformi može pratiti predavanje umjetnika Thea Prodromidisa koji razmatra povijest suradničkih umjetničkih praksi, radnih odnosa i prakse solidarnosti, pedagogije i građanstva. Sudjelovaje je potrebno najaviti putem e-maila.
Objavljeno