Pogled iznutra

Fotografi Petra Mrša, Neven Petrović i Davor Konjikušić u Beogradu predstavljaju fotografske cikluse na temu zagrebačke Klaonice.

davor_konjikusic_klaonica1_630

Suvremeni hrvatski fotografi Petra Mrša, Neven Petrović i Davor Konjikušić beogradskoj publici predstavit će se izložbom Privatno i javno. Dvije serije radova koje tematiziraju intimni i javni prostor moći će se razgledati od 7. prosinca u Kulturnom centru Drugstore.

Prvu seriju čine privatni foto dnevnici svakog od autora. Riječ je o ručno napravljenim albumima knjigama, slične tematike, ali ne i sadržaja. U tim duboko intimističkim fotografijama mladi fotografi uvezani su temama egzistencije, memorije, odnosa i veza. Tri dnevnika, na tri stola, predstavljaju kontinuirani fotografski rad kroz određeno vremensko razdoblje. Druga serija fotografija, koja će biti predstavljena na izložbi, nastala je u sklopu suradnje s Muzejom grada Zagreba tijekom koje su studenti diplomskog studija fotografije na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu na različite načine istraživali prostore nekadašnjeg industrijskog sklopa zagrebačke Gradske klaonice i stočne tržnice.

Davor Konjikušić

Prema riječima Davora Konjikušića, njegov foto dnevnik bavi se propitivanjem različitih pogleda, no ne na način doslovne tipizaciji pogleda mjesta na kojima je boravio, spavao ili na kojima se nešto bitno odigralo, već je riječ o mjestima koja su na njega ostavila unutrašnji otisak. Tako kroz dnevnik mjesta postaju dijelom memorije, ali i ispituju da li prostor i fotografija mogu pamtiti. “Pogledom iznutra, iz samog bića Klaonice, promatram njenu okolinu i granicu sudara dva različita svijeta: nekadašnjeg radničkog i današnjeg neoliberalnog koji ulazi u nekadašnji društveno-javni prostor. Zanimaju me upravo ti sudari i promjene koje su vidljive na arhitektonskom tkivu grada i urbanističkom okruženju. Radi se o granici koja pokazuje društveni sukob, najčešću temu vremena u kojem živimo”, naveo je Konjikušić.

Neven Petrović

Neven Petrović u dnevniku je prikazao intimni i ostali prostor. Vizualna konzistentnost prikazivanja intimnog prostora postignuta je bilježenjem pozicije foto-aparata. Panoramski prikaz od 360 stupnjeva disperziraju fokus interesa jer ne postoji radnja koja dominira –  sve u kadru tretirano je jednako važnim i ništa ne ostaje skriveno. Istovremeno se postiže prikaz mnoštva detalja, koji pažljivim promatranjem slažu priču o događaju. Petrović će predstaviti i seriju radova Klaonica za koju kaže: “Umjesto jednih, sada bruje druge vrste mašina. Generatori i glasni zvučni sistemi sada stvaraju novu vrstu buke; ne onu radničku, već urbanu, proizašlu iz ambiciozne hipoteze o prvom zagrebačkom meatpacking districtu. Crvena boja, koja je tekla tisućama popločenih kvadrata, sada je nusproizvod nekih novih aktivnosti, samo što ovaj put one hrane urbanu scenu, čime ovaj prostor u metaforičkom značenju zadržava svoju primarnu ulogu. Kako ne postoji dugoročni plan za prostor Klaonice, a i postojeće aktivnosti odvijaju se bez ikakvih ulaganja u infrastrukturu zapuštenog prostora, postavlja se pitanje hoće li se od ovog svjetlosnog crvenila nahraniti samo privatni kapital, ili će dugoročno profitirati i kulturna scena grada”.

Petra Mrša

Petra Mrša u svom je dnevniku nazvanom (Ne)sreća (ne)dolazi sama, (uvijek ju prati neki stvor), pokušala za samu sebe zabilježiti trenutke u kojima je tužna, sretna ili indiferentna te istražiti koliko njeni osjećaji imaju veze s ljudima koji je okružuju. U radovima s temom Klaonice naslova Soba, Mrša je inspirirana hodanjem po prostorijama Klaonice, gdje je naišla na prostore koje podsjećaju na privatne sobe, kao da su nekada bile dio stanova u kojima su živjeli Ljudi. Iako se ne radi o privatnom prostoru, zanimalo ju je da li bi te sobe mogle postati stambeni prostor običnih ljudi kojima su ti zidovi najpotrebniji. Serija je nastala u suradnji sa slikarima Lukom Dundorom, Marijom Kasum, Franom Makekom, Ivanom Markovićem i Antonijom Albaneže.

Objavljeno
Objavljeno

Povezano