Izložba Biografske forme - Konstrukcija i individualna mitologija bit će otvorena u utorak, 26. studenog, u Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía u Madridu.
Pored niza slavnih umjetnika, na izložbi sudjeluje i istaknuti multimedijski umjetnik Tomislav Gotovac.
Cilj izložbe je istražiti biografske forme u suvremenoj umjetnosti. Biografija se obično shvaća kao povijest pojedinca ispričana kao priča. Još od Vasarijevog vremena povijest umjetnosti neodvojiva je od umjetnikove biografije. Ipak, povijest umjetnosti ne ispisuju samo povjesničari, nego je, prije svega, pričaju sami umjetnici.
Autobiografija zauzima središnje mjesto izložbe, ali bez namjere ispitivanja bezbrojnih igara koje propituju identitet umjetnika. Biografski rad se temelji na dokumentima, dok se umjetnost i književnost služe fikcijom. Stoga izložba razmatra konstruktivne modele biografije kao umjetničke djelatnosti, podjednako utemeljene na dokumentarnim i/ili fiktivnim elementima. Posebna pažnja posvećena je individualnim mitologijama, karakterističnim za djelovanje umjetnika u drugoj polovici prošlog stoljeća.
Kustos izložbe je ugledni povjesničar umjetnosti i kritičar Jean-François Chevrier, predavač suvremene umjetnosti na École nationale supérieure des Beaux-Arts u Parizu. Za ovu priliku izabrao je djela niza poznatih umjetnika, pisaca, fotografa i filmskih stvaralaca među kojima su Antonin Artaud, Louise Bourgeois, Robert Bresson, André Breton, Claude Cahun, Lygia Clark, Max Ernst, Walker Evans, Franz Kafka, Paul Klee, Edvard Munch, Michelangelo Pistoletto, Gerhard Richter, Mark Rothko, Kurt Schwitters i mnogi drugi.
Po izboru kustosa Gotovac je predstavljen fotografskom serijom Kofer snimljenom u listopadu 1964. godine na ulicama Beograda. U to je vrijeme Gotovac u Kinoklubu Beograd realizirao znamenitu filmsku trilogiju Pravac – Plavi jahač – Kružnica, čiji je filmski snimatelj Petar Blagojević-Aranđelović. On je ujedno je i fotograf nekoliko fotografskih serija, među koje pripada Kofer. Gotovčev rad bit će izložen u dvorani posvećenoj teatru kao modelu za biografski mit, zajedno s djelima Tadeusza Kantora, Aline Szapocznikow, Marka Rothka i Gerharda Richtera.