“Živimo u vremenu medijskih posredovanja, umreženosti, virtualnih svjetova, posvemašnjih utjecaja masmedija na politiku, kulturu, ljudski život, iskustvo, pa i na mišljenje kao takvo. Egzistiramo u doba kada nas uronjenost u svijet masmedija podsjeća na činjenicu da smo kroz cijelu ljudsku povijest bili određeni nekim medijem i da je tek suvremena opterećenost (mas)medijima iznjedrila svijest o (djelomičnom ili potpunom) zaboravu medijskih posredovanja, posebno u vremenima oralnosti, pisma i tiska.
Filozofiju medija vidimo kao filozofiju našega vremena, kao način razumijevanja koji problematizira svijet i bitak / biće / bivstvujuće – posebno propitujući aspekt njihova posredovanja dominirajućim medijem vremena. Stoga je filozofija medija filozofija u izvornom smislu riječi, no u svojim se promišljanjima ona posebno koncentrira na, u povijesti često zaboravljene, elemente posredovanja (ples, ritual, govor, jezik, pismo), odnosno na povezanost oblika mišljenja i filozofijskoga stava, s načinima posredovanja tog mišljenja.
U tom smislu, filozofija medija kooptira znanstvena istraživanja lingvistike, psiholingvistike, teorija medija, teorija posebnih umjetnosti, znanja o tehnikama i tehnologijama, istraživanja psihologije, medicine, fonetike, kulturalnih i vizualnih studija i drugih znanosti, znanstvenih disciplina, teorijskih znanja te iskustava prakse.
Simpozij Filozofija medija, zamišljen kao redoviti godišnji simpozij usmjeren različitim pojedinim temama unutar filozofije medija, namjerava promisliti, kritički valorizirati te javno publicirati rezultate znanstvenih, teorijskih, pa i artističkih istraživanja u području, najšire rečeno, mišljenja o medijima, a strože u smislu promišljanja mogućnosti za njeno problemsko utemeljenje, te sagledavanje najrazličitijih dimenzija filozofije medija, mišljene kao filozofijske aktualnosti”, stoji u uvodniku u simpozij kojeg potpisuju Divna Vuksanović i Sead Alić.
Za razliku od festivala medija ili razgovora o medijima koji su koordinirani i usmjeravani korporacijama kojima su (mas)mediji sredstvo razvijanja biznisa – znanstveni simpozij Filozofija medija mjesto je promišljanja svih segmenata fenomena (mas)medija pa i onog koji se odnosi na manipulacijsku dimenziju poslovanja korporacija. Simpozij znanstveno propituje utjecaje (mas)medija na ljudsko iskustvo, utjecaje (mas)medija na rušenju sustava vrijednosti, na pojavu poplava kvaziinformacija, te želi demistificirati sustave zavođenja i manipuliranja.
Na prvom međunarodnom interdisciplinarnom simpoziju Filozofija medija, koji će se održati u Hotelu Kimen na Cresu, od 16. do 18. rujna, sudjelovat će pedesetak izlagača.
Više o programu potražite ovdje.
Izvor: CFM
ObjavljenoObjavljeno