

U Galeriji Podroom Kulturnog centra Beograda otvara se izložba Misliti film +2 kustosice Branke Benčić.
Pripremio: Vatroslav Miloš
Izložba Misliti film je 2013. godine bila organizirana u okviru projekta Cinemaniac, a u Beogradu se od 22. listopada do 14. studenog predstavlja u ponešto izmijenjenom izdanju, ovoga puta uz sudjelovanje grupe Doplgenger i Dubravke Sekulić, te uz umjetnike i umjetnice kao što su Rä di Martino, Tim Etchells, Cameron Gainer, Ellie Krakow, Vladislav Knežević, Dalibor Martinis, Mario Pfeifer i Sarah Wood.
“Izložba pristupa ideji filma kao kompleksnom i razvijenom sistemu reprezentacije, filmskim kodovima i konvencijama koji oblikuju dominantan poredak, a film je shvaćen kao ‘tehnologija društva’, spoj materijalnog i konceptualnog aparata, ideologije i tehnologije filma i kinematografije kao društvene institucije. Izdanje +2 u galeriji Podroom bit će dopunjeno radovima grupe Doplgenger i Dubravke Sekulić, koji se svatko na svoj način, također bave slikom, njenim kodovima, efektima koji nastaju uslijed njene standardizacije i njenim nastankom u procesu kreiranja narativa”, piše Branka Benčić u predgovoru izložbi Misliti film +2 koju je za Galeriju Podroom priredila zajednički sa Zoranom Đaković Minniti.
Izložba je, kao što je već istaknuto, realizirana u sklopu projekta Cinemaniac, pratećem programu Pulskog filmskog festivala, a predstavlja istraživačku platformu koja propituje veze filma, pokretnih slika i suvremene umetnosti.
“Radovi svih odabranih ujmetnika i umjetnica predstavljaju prostore konstrukcije i istraživanja poetike i estetike filma, prostore kina ili filmske slike, a konceptualne odrednice koje slijede predstavljaju okvir za radove koji formiraju specifičan odnos prema ideji filma kao mjestu u kojem se reflektiraju aspekti društva, ideologije, kulture, gdje film postaje resurs, riznica, skladište. Svi umjetnici su izgradili specifičan senzibilitet kroz koji progovaraju kritička refleksija ili uznemirenost, kao i analiza konteksta referentnog/korištenog medija (filma, videa, televizije), a radovi ukazuju kako su filmski način mišljenja, iskustvo gledanja filmova, filmski jezik, historija, teorija i estetika filma oblikovali ujmetničke prakse i naš svakodnevni pogled na svijet, dok su umjetnici izgradili specifičan izraz putem kojeg progovaraju kritička refleksija, uznemirenost ili analiza konteksta”, dodaje Benčić.
Branka Benčić nezavisna je kustosica i likovna kritičarka, pokretačica platforme Cinemaniac/Misliti film, serije Kino umjetnika u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu i umjetnička direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost u Vodnjanu.
Više o projektu potražite ovdje.
Objavljeno